معرفی کارگاه مدیریت تجربه مشتری بر اساس نقشه سفر مشتری
ویژگیهای این کارگاه منحصر به فرد
برگزاری دوره به صورت کاملا کارگاهی
ترسیم نقشه سفر مشتری برای یک سناریو جذاب
اجرای کار گروهی و افزایش مهارت انجام کار تیمی
دریافت مستندات آموزشی و فرمتهای تدریس شده
بررسی نمونههای موفق خلق تجربه متفاوت برای مشتری
در این ویدئو، با کارگاه مدیریت تجربه مشتری بر اساس نقشه سفر مشتری آشنا میشوید.
کارگاه آموزشی مدیریت تجربه مشتری
مهارت ایجاد تجربه متفاوت برای مشتریان را به صورت کاربردی بیاموزید
با مهارتهای به دست آمده از این دوره، میتوانید:
- از زاویه دید مشتری به مسائل نگاه کنید.
مشتریان ارزشمند سازمان خود را سورپرایز کنید.
- اثربخشی تجربههای طراحی شده برای مشتریان را اندازه بگیرید.
- اولین فردی باشید که برای مشکلات مشتریان، راه حلی موثر ارائه میدهد.
- فرآیندی طراحی کنید که از تکرار مشکلات قبلی برای مشتریان جدید، جلوگیری کند.
- در اجرای کار تیمی با همکاران، به ایدههایی جذاب برای درگیر کردن مشتریان دست بیابید.
برای مشاهده بنر در اندازه کامل، روی آن کلیک کنید.
افتخار میکنیم که بهترینها به ما اعتماد کردهاند
نظرات شرکتکنندگان قبلی
رضایت شرکتکنندگان قبلی دوره، بالاترین سرمایه ماست
احساس فضای صمیمی و مثبت و کار گروهی در این کارگاه کاملا ملموس بود.
پختگی در مدل آموزشی که منتهی به فهم و درک بهتر در پایان کارگاه گردید.
در این کارگاه کاملا بهینه و پرانگیزه توانستیم با انجام کار گروهی، آشنایی بسیار خوبی با فرآیند تجربه مشتری و جلب رضایت و رفع نیاز مشتری، از طریق ارائه ایدهها ی جذاب، کسب کنیم.
ایدههای جدید برای ایجاد فضای طوفان ذهنی و تفهیم مشکلات مشتری به افراد درون سازمان، از مزایای این دوره بود.
کارگاه اجرا شده، تجربه جالب و متفاوتی بود.
بازنگری مجدد به فرایند و جنس متفاوت ایجاد و انجام آن مورد توجه من قرار گرفت.
شناخت نیاز اصلی مشتری و ارایه ایده و راهکارهای مناسب جهت جذب مشتری جدید و نگهداری مشتری قدیمی در این کارگاه به صورت کاربردی آموزش داده شد.
تحلیل قسمت به قسمت تمامی مراحل و دقت به تاثیرات مستقیم و غیرمستقیم یک پروسه به صورت 360 درجه از ویژگیهای منحصر به فرد این دوره بود.
حضور در این کارگاه را به چه کسانی توصیه میکنیم؟
مجموعههایی که میخواهند برای مشتریان ارزشمند کسب و کارشان، تجربهای متفاوت ایجاد کنند.
کسب و کارهایی که به دنبال شناسایی نقاط قابل بهبود در فرآیندهای ارتباط با مشتری هستند.
شرکتهایی که قصد دارند نقشه سفر مشتریان خود را ترسیم کنند و یا آن را بهبود دهند.
افرادی که دوره مقدماتی CRM را گذراندهاند و در پی کسب تجربه عملی هستند.
مشاوران بازاریابی و فروش که قصد آشنایی تخصصیتر با مبحث CRM را دارند.
مدیران و کارشناسان بازاریابی، فروش، روابط عمومی، سیستمها و روشها و…
دانشجویان و تمامی علاقمندان به حوزه کسب و کار، MBA و CRM
پرسش و پاسخ متداول
این دوره به صورت کارگاه آنلاین در سه جلسه سه ساعته از 16 تا 30 آبان 1401، روزهای دوشنبه از ساعت 18 تا 21 برگزار میشود.
اگر قصد آشنایی با مهارتهای طراحی تجربه متفاوت برای مشتریان را دارید، این دوره، بهترین کارگاه آموزشی است که میتوانید در آن، این مهارت را کسب کنید. این دوره به صورت کاملا کارگاهی برگزار میشود و تمامی شرکت کنندگان با درگیر شدن در یک سناریوی جذاب، طراحی نقشه سفر مشتری و بهبود تجربه مشتری را به صورت عملی آموزش میبینند.
این دوره در پلتفرم ادوبی کانکت در وبسایت ایسمینار برگزار میشود. شرکت کنندگان دوره، پس از آشنایی با مفاهیم تخصصی، به گروههای 3 تا 4 نفره تقسیم میشوند و طراحی تجربه مشتری برای پرسونای معرفی شده بر اساس سناریو را به صورت تیمی انجام میدهند. هر گروه نتیجه فعالیتهای خود را در کلاس اصلی ارائه خواهد کرد و مدرس، بازخوردهای خود را ارائه خواهد داد.
علاوه بر اسلایدهای ارائه شده در دوره، کلیه مستندات لازم جهت طراحی پرسونا، ترسیم نقشه سفر مشتری و طراحی تجربه مشتری به شرکتکنندگان تحویل میشود.
در انتهای دوره به شرکت کنندگانی که به صورت کامل در دوره حضور داشتهاند، گواهی حضور از سوی گروه DrCRM ارائه میگردد.
بله، سازمانهایی که قصد دارند این دوره را به صورت درون سازمانی برگزار کنند، میتوانند هماهنگیهای لازم را با واحد آموزش انجام دهند.
تعدادی از کارگاههای آموزشی برگزار شده
برای آشنایی با سایر کارگاهها، بخش دورههای آموزشی را از منوی وبسایت انتخاب کنید
تجربه مشتری چیست؟
تجربه مشتری (Customer Experience)، تصویری است که در ذهن او نسبت به شما و سازمانتان ایجاد شده است. اولین باری که مشتری درباره برند شما میشنود، این تصویر شروع به شکل گرفتن میکند. روش جذب و مکانیزم بازاریابی شما برای مدتی طولانی در ذهن او میماند و اولین خریدی که از شما انجام داده را به خاطر میسپارد. محصولات با کیفیت و خدمات متفاوتی که به مشتری ارائه میدهید، او را به یک مشتری وفادار تبدیل میکند، زیرا شما هم به نیازها و خواستههایش توجه کردهاید.
نقشه سفر مشتری (Customer Journey Mapping)، یکی از لایههای اصلی طراحی تجربه مشتری است که مشخص میکند مشتری برای دریافت خدمت یا محصول مورد نظرش، چه مسیری را در سازمان شما طی میکند. این سفر شامل همه اطلاعاتی است که به دست میآورد و همه افرادی است که ملاقات میکند. کلیه فعالیتها، فرمها، سوالات، موانع و احساساتی که در مسیر ارتباط با سازمان شما با آنها مواجه میشود، بخشی از سفر مشتری هستند که تجربه او را میسازند. لازم است “نقشه سفر مشتری” طوری طراحی شود که مسیر سفر مشتری را از تمامی نقاط تماس مشخص کند.
نقشه سفر مشتری دو نوع تجربه را ترسیم میکند: تجربهای که میخواهید در مشتری ایجاد شود و تجربهای که مشتری دوست دارد دریافت کند. این نقشه به شما میگوید مشتریان برای این که به سازمان شما وفادار باشند، چه پارامترهایی را مهم میدانند. فاصله بین تجربه ایدهآل و تجربه واقعی مشتری، نشان میدهد که در کدام قسمتها باید چه اقدامات عملی برای بهبود انجام دهید.
مدیریت تجربه مشتری (Customer Experience Management)، از مباحث نسبتا جدید و جذاب در حوزه CRM است. این مفهوم بیان میکند تجربهای که در ذهن مشتری حک میشود، یکی از قدرتمندترین عواملی است که میتواند باعث بازگشت و خرید مجدد مشتری و یا توصیه سازمان از سوی مشتری به سایر اطرافیانش شود.اگر میخواهید “مدیریت تجربه مشتری” یا همان CEM را در سازمانتان پیاده کنید، باید مکانیزمی داشته باشید که تمامی تعاملهای انجام شده با مشتری را ذخیره کند و بتواند ترجیحات و سلایق او را نگهداری نماید. وقتی مشتری ببیند که شما در تعامل بعدی، خودش و علایقش را به خاطر دارید، به این راحتیها رقبایتان را به شما ترجیح نمیدهد.