ارزیابی و انتخاب نرم افزار CRM

نرم افزار CRM خوب سراغ دارید؟

این معمولا جزو اولین سوالاتی است که به عنوان مشاور  CRM از ما می‌پرسند. تقریبا در اکثر پروژه‌های استقرار سیستم مدیریت ارتباط با مشتریان، مسیر حرکت از “انتخاب و خرید نرم‌افزار CRM” آغاز می‌شود. به این شکل که مدیران شرکت از یک جایی به بعد متوجه می‌شوندکه دیگر نگهداری و مدیریت اطلاعات مشتریان در فرمت‌های قبلی برایشان غیر ممکن است و تیمی را مامور می‌کنند که یک نرم‌افزار  CRM مناسب خریداری نمایند.

پارامترهای تاثیرگذار بسیاری بر این تصمیم مهم موثر هستند که از جمله آن‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

تعدادی از معیارهای ارزیابی و انتخاب نرم افزار CRM

تمایل دارید نرم‌افزار بر روی سرورهای شرکت‌ شما نصب شود و یک بار هزینه آن را پرداخت کنید یا ترجیح می‌دهید یک اکانت از تامین‌کنندگانی که به صورت ابری (Cloud)  خدمات نرم‌افزار  CRM ارائه می‌کنند خریداری نمایید و میزبانی، نگهداری اطلاعات و بروز کردن نرم‌افزار  همگی بر روی سرورهای آن‌ها باشد؟
سطح دانش نرم‌ افزاری و سیستمی کارکنان شرکت شما چقدر است؟ می‌خواهید از یک نرم‌ افزاری استفاده کنید که رابط کاربری ساده دارد یا می‌خواهید خودتان آن را سفارشی‌سازی کنید؟
انتظار دارید نرم‌ افزار چه امکاناتی داشته باشد؟ آیا فقط می‌خواهید اطلاعات و سابقه ارتباط با مشتریان را در این نرم‌افزار نگهداری کنید یا انتظار دارید گزارشات و تحلیل‌های کاملی برایتان ایجاد کند؟
افق زمانی شما برای استفاده از نرم‌افزار چقدر است؟ آیا می‌خواهید کار امروز شما را راه بیاندازد و بعدا نرم‌افزار بهتری خریداری کنید یا انتظار دارید از همین الان نیازهای پنج سال آینده شما راهم پوشش دهد؟
چه مقدار انعطاف پذیری از این نرم‌ افزار انتظار دارید؟ می‌خواهید گردش کار نرم‌ افزار متناسب با فرآیندهای سازمانی شما تعریف شود یا این که رویه‌های سازمانی را مطابق نرم‌ افزار تغییر می‌دهید؟
تا چه اندازه می‌خواهید در سفارشی‌سازی گزارشات نقش داشته باشید؟ انتظار دارید بتوانید یک داشبورد مدیریتی کاملا سفارشی شده ایجاد کنید یا گزارشات استاندارد نرم‌افزار برایتان کافی است؟
نرخ افزایش کاربران و داده‌ها با چه نسبتی انجام خواهد شد و نرم‌ افزار تا چه اندازه باید نسبت به افزایش حجم داده‌ها مقیاس‌پذیر باشد؟
چه بودجه‌ای برای این پروژه در نظر گرفته‌اید؟ اگر می‌خواهید نرم‌افزار را در شرکت خودتان نصب کنید، هزینه‌های زیرساخت سخت‌افزاری مانند شبکه و سرور را هم در محاسبات وارد کرده‌اید؟ حدود بودجه‌ای که برای هزینه‌های سفارشی‌سازی نرم‌افزار و هزینه نگهداری سالانه در نظر گرفته‌اید، چقدر است؟
آیا می‌خواهید نرم‌افزار CRM به سایر نرم‌افزارهای شرکت شما از قبیل حسابداری، انبار و فروش وصل شود و اطلاعات به صورت اتوماتیک بین آن‌ها رد و بدل شود یا این که می‌خواهید از هر کدام خروجی بگیرید و به صورت دستی در سایر نرم‌افزارها وارد کنید؟
تجربه و شهرت شرکت برنامه‌ نویس چقدر برایتان مهم است؟ می‌خواهید حتما با شرکت‌های با تجربه کار کنید یا حاضرید نرم‌ افزار شرکت‌های تازه کار را هم به کار بگیرید؟

کارگاه ارزیابی و انتخاب نرم افزار CRM

معرفی کارگاه

کارگاه تخصصی ارزیابی و انتخاب نرم‌افزارهای مدیریت ارتباط با مشتری طراحی شده تا شما را در انتخاب بین ده‌ها نرم افزار CRM موجود در بازار یاری نماید.

اهداف دوره:
💡 انتخاب مناسب‌ترین راه‌ حل نرم‌ افزاری بر اساس مدل  DrCRM©
💡 تسلط  به مفاهیم تخصصی حوزه نرم‌افزارهای CRM
💡 آشنایی با امکانات نرم افزارهای CRM و مقایسه آن‌ها
💡 شناسایی نیازمندی‌ها و انتظارات سازمان‌ها از نرم افزارهای CRM
💡 کسب مهارت در تهیه RFP برای خرید نرم افزار CRM
💡 کسب مهارت در ارزیابی نرم افزارهای DrCRM
💡 کاهش ریسک خرید ناموفق نرم‌ افزار CRM