?راه‌کار اول: مشخص کنید به دنبال حل چه مساله‌ای هستید:

هر کسب و کاری دلایل منحصر به فرد خودش را برای خرید نرم افزار CRM دارد. از آنجایی که کاربردهای نرم افزارهای CRM بسیار متنوع است، قبل از جستجوی نرم‌ افزارهای موجود در بازار، مشخص کنید دقیقا به دنبال کدام یک از مزایای این راه‌کارها هستید.

چالش‌های اصلی کسب و کارتان در زمینه ارتباط با مشتریان را شناسایی کنید و مطمئن شوید که خرید یک نرم افزار CRM، بهترین گزینه برای حل این مسائل است.

 

Software Demo

 

 

?راه‌کار دوم: به بررسی شرکت‌های اسم و رسم‌دار بسنده نکنید.

تجربه نشان داده که در کسب و کارهای مختلف، اولین یا بزرگترین تامین‌کنندگان، لزوما بهترین گزینه نیستند. فرآیند جستجو را به علت سر زبان بودن چند گزینه، متوقف نکنید.

اگر یکی از دوستان یا آشنایان‌تان از نرم افزاری راضی بود، این به معنی مناسب بودن آن گزینه برای کسب و کار شما نیست، چون نیازهای شما ممکن است متفاوت باشد.

 

Software Demo

 

 

?راه‌کار سوم: در طول مسیر، هدفتان را فراموش نکنید.

ممکن است در حین جستجو، گزینه‌هایی را پیدا کنید که امکانات جالب توجهی‌ در اختیارتان قرار می‌دهند ولی آیا این امکانات برای حل مسائل سازمانی شما مناسب هستند؟

در تمام مدت تحقیق، باید تمام تمرکز‌تان بر روی مساله‌ای باشد که قرار است این نرم‌افزار حل کند. خرید نرم افزار CRM، هدف نیست، بلکه ابزاری است برای برقراری ارتباط بهتر با مشتریان.

 

Software Demo

 

 

?راه‌کار چهارم: یک چک لیست از ویژگی‌های مورد نیازتان تهیه کنید.

امکاناتی که امروزه نرم افزارهای CRM در اختیار شما قرار می‌دهند، بسیار زیاد است. به عنوان مثال اگر قصد دارید توانمندی سازمان در حوزه بازاریابی را توسعه بدهید، از ابزارهایی مانند تولید سرنخ و تبدیل آن به مشتری استفاده کنید.

اگر به دنبال افزایش فروش هستید، ابزارهایی مانند طبقه بندی مشتریان، برایتان موثرتر خواهد بود. اگر در حوزه خدمات مشتریان نیاز به بهبود دارید، به سراغ راهکارهایی مانند مرکز تماس و ردیابی درخواست مشتری بروید.

 

Software Demo

 

 

?راه‌کار پنجم: به دنبال گزینه‌هایی باشید که به شما امکان سفارشی‌سازی ارتباطاتتان را بدهد.

هر کسب و کاری، مراحل و فرآیندهای خاص خود را برای فروش کالا و خدمات به مشتریانش دارد. در هنگام انتخاب نرم افزار مناسب CRM، موضوع سفارشی‌سازی باید مورد توجه قرار بگیرد.

به دنبال نرم افزارهای منعطفی باشید که به شما اجازه می‌دهند تا با توجه به نیازهای طبقه‌های مختلف مشتریانتان، استراتژی‌های ارتباطی متفاوتی طراحی کنید.

 

Software Demo

 

 

?راه‌کار ششم: روش بخش بندی مشتریان را در هر نرم افزار بررسی کنید.

بخش‌بندی مشتریان ابزاری است که به شما این امکان را می‌دهد تا مخاطبان کسب و کارتان را به دسته‌های مختلف،‌ تفکیک کنید. با این ابزار شما خواهید دانست کدام دسته از مخاطبین آماده خرید هستند و کدام دسته،‌ نیاز به کار بیشتر برای متقاعدسازی دارند.

بررسی کنید که هر شرکت نرم افزاری، چگونه بخش بندی سرنخ‌های تجاری را انجام می‌دهد و آیا این روش برای کسب و کار شما مناسب است؟

 

راهکار ششم انتخاب نرم افزار CRM

 

 

?راه‌کار هفتم: نرم‌افزاری را بیابید که در صرفه‌جویی زمان، به شما کمک کند.

یکی از بزرگترین مزایای نرم افزارهای CRM، صرفه‌ جویی در زمان برقراری ارتباط با مشتریان است. به دنبال یافتن گزینه‌هایی باشید که شما را در این مسیر یاری می‌کنند.

هر چقدر ابزارهایی که نرم افزارهای CRM در اتوماسیون بازاریابی، اتوماسیون فروش و اتوماسیون خدمات پس از فروش در اختیار شما قرار می‌دهند، قوی‌تر باشد، سرعت انجام کارها بالاتر می‌رود و میزان اتکا به نیروی انسانی کمتر می‌شود.

 

راهکار هفتم انتخاب نرم افزار CRM

 

 

?راه‌کار هشتم: نرم افزارهای دارای گردش کار را انتخاب کنید.

گردش کارها (Work Flow)، ابزارهایی هستند که می‌توانند یک سری فعالیت پشت سر هم و پر کاربرد را به صورت خودکار اجرا کنند. نرم افزاری را انتخاب کنید که از این ابزار پشتیبانی می‌کند.

این کار باعث می‌شود تا کارشناسان واحدهای مرتبط با مشتری، وقت گران‌بهای خود را به جای این که صرف کارهای دفتری کنند، آن را به عمیق‌تر کردن رابطه با مشتری و تمرکز بر خواسته‌های او اختصاص بدهند.

 

راهکار هشتم انتخاب نرم افزار CRM

 

 

ادامه دارد…

ترجمه و بازنویسی: فاطمه نصری

گروه مدیریت ارتباط با مشتری