?همیشه برای کسب و کارها مهم بوده که خدمت جذابی به مشتریان‌شان ارائه کنند تا باعث شود برای خرید مجدد برگردند. در چند سال اخیر، کسب ‌و کارها چند قدم جلوتر رفته‌اند و به دنبال خلق “تجربه مشتری” هستند. استارت‌آپ‌ها برای بقا، نیاز دارند هرچه سریع‌تر سرنخ‌های تجاری خوبی جذب کنند و آنان را به مشتری تبدیل نمایند. پنج نکته زیر به شما توضیح می‌دهد که چگونه تجربه مشتری می‌تواند به رشد کسب و کار کوچک شما کمک کند:

 

بازگشت دوباره مشتریان:

احساس مشتریان در تعامل با کسب و کار شما مشخص می‌کند که دوباره برخواهند گشت یا خیر. اگر از خدمتی که به آن‌ها ارائه دادید، شگفت‌زده شوند، احتمال برگشت آن‌ها بالاتر می‌رود. برای این کار لازم نیست کارهای عجیبی انجام بدهید. ایجاد ارزش برای مشتری، سادگی استفاده و درگیر کردن احساسات مشتریان، باعث ایجاد یک تجربه به یادماندنی در ذهن آنان خواهد شد.

%d8%aa%d8%ac%d8%b1%d8%a8%d9%87-%d9%85%d8%b4%d8%aa%d8%b1%db%8c

جذب مشتریان جدید:

تبلیغات دهان به دهان، قدرتمندترین ابزار بازاریابی است. وقتی مشریان راضی شما درباره تجربه خوبشان با دیگران صحبت می‌کنند، شما بدون هیچ هزینه‌ای موفق می‌شوید مشتریان جدید جذب کنید. بیشتر مردم دوست دارند تجربیات متفاوت‌شان را با دوستان و خانواده‌شان در میان بگذارند. تمرکز بر ایجاد تجربه متفاوت مشتری، مشتریان جدید به سمت شما روانه می‌کند.

 

نظرات خوب مخاطبان:

بسیاری از مشتریان هنگامی که قصد خرید یک محصول جدید را دارند، به سایت‌های بحث و بررسی درباره آن محصول مراجعه می‌کنند و نظرات مخاطبان را به دقت می‌خوانند. بیشتر این نظرات به صورت داستان کوتاهی است که نویسنده، ماجرای خرید خود و تجربه‌ای که از به کارگیری آن محصول به دست آورده را با دیگران به اشتراک گذاشته است. تلاش کنید مشتریان راضی شما در این سایت‌ها حضور فعال داشته باشند و تجربه خوبشان را از تعامل با کسب و کار شما منتشر کنند.

 

دریافت بازخورد برای بهبود:

هر اطلاعاتی که به عنوان بازخورد از مشتریان‌تان دریافت می‌کنید به شما کمک می‌کند تا محصول یا خدمت خودتان را با علایق و سلایق مشتریان‌تان منطبق‌تر نمایید. این بازخورد می‌تواند اطلاعاتی از جمله نحوه توصیف محصول یا خدمت شما توسط مشتری، تعریف درباره ارزشی که کسب و کارتان برای آن‌ها به وجود آورده است یا حتی بیان نیازهایشان باشد. اگر کانال ارتباطی دو طرفه‌ای ایجاد کنید،‌ مشتریان‌ می‌توانند این نگاهشان را با شما به اشتراک بگذارند.

 

تعیین نتایج آینده:

هر طوری که با مشتریان‌تان رفتار کنید، آینده کسب و کارتان را به همان شکل خواهید ساخت. هر تعامل شما با مشتریان‌، بخشی از تجربه آنان در همکاری با کسب و کار شما را شکل می‌دهد. مشتریان اگر تجربه خوبی با کسب و کار شما داشته باشند، بیش از دو سال بعد، تمایل دارند با شما کار کنند. مشتریانی که تجربه بدی از تعامل با کسب و کارها دارند، بیش از مدت ذکر شده از همکاری با آن برند خودداری می‌کنند.

 

 

?

ترجمه: نیما شفیعی

گروه مدیریت ارتباط با مشتری