در این قسمت به ادامه راهکارهای جذب مشتری می‌پردازیم:

4- در یک بخش خاص از بازار بالقوه تحقیق و تفحص کنید:
به بررسی مراکزی بپردازید که در آن‌ها می‌توانید با مشتریان بالقوه روبرو شوید. نمایشگاه‌ها، سازمان‌ها و همایش‌ها از جمله این مراکز است. هرچه علاقمندی خود را به حضور در این تجمعات بیشتر نشان دهید، مردمی که در شبکه ارتباطی شما قرار می‌گیرند بیشتر خواهند شد، بنابراین معرفی نام و نشان تجاری شما بیشتر و بهتر صورت خواهد گرفت.

%d8%b1%d8%a7%d9%87%da%a9%d8%a7%d8%b1%d9%87%d8%a7%db%8c-%d8%ac%d8%b0%d8%a8-%d9%85%d8%b4%d8%aa%d8%b1%db%8c-aquisition

5- یک ویژگی منحصر به فرد ایجاد کنید:
بسیاری از مشتریان تمایزی بین شرکت‌هایی که در یک بخش خاص از صنعت مشغول به فعالیت هستند، قائل نمی‌شوند. بنابراین بسیار مهم است که تمایزی با رقبا ایجاد کنید. به طور مثال: زمانی که مشتریان از شما خرید می‌کنند، یک محصول نه چندان گران قیمت را به آنان هدیه بدهید و نظر آنان را درخصوص این محصول جویا شوید. ارسال کارت تبریک تولد مشتریان را فراموش نکنید، بسته‌های هدیه و تحویل در محل رایگان را به خدمات خود اضافه کنید.

در کارگاههای آموزش و تربیت فرزندان اسپانسر باشد و مشتریانی که فرزند دارند را به آن همایش‌ها دعوت کنید. همچنین حضور و فعالیت در همایش‌های حفظ محیط زیست می‌تواند بسیار مفید واقع شود. تأثیر شگرف تبلیغات شفاهی را فراموش نکنید. با ایجاد یک تصویر مناسب و به یاد ماندنی از نام و نشان تجاری در ذهن مشتریان، آنان به راحتی تجربیات خوب شما را با دیگران به اشتراک می‌گذارند.

6- بر روی ارائه خدمات به مشتریان متمرکز شوید.
سیستمی ایجاد کنید که به مشتریان وفادار پادا‌ش‌های اضافی اختصاص دهید و برنامه‌های وفاداری را درمورد آنان به‌کار ببرید. یک فرآیند ساده و واضح برای درگیر کردن دیدگاه‌های مشتریان در فعالیت‌های کسب و کارتان ایجاد کنید. به طور مثال: درگیر کردن مشتریانی که اولین بار به مجموعه شما مراجعه می‌کنند، تکرار خرید، وفادار کردن آنان، پیگیری و نظرخواهی مرتب از آنان.

هدف از این فرآیند، معرفی چشم اندازهای کسب و کارتان و ایجاد حس ارزشمندی در مشتریان است. آن چه شما در انتظارش هستید این است که آنان به زودی برگردند، خرید خود را تکرار کنند، دوستان و آشنایان خود را به مجموعه شما بیاورند و با آن‌ها را با کسب و کارتان آشنا کنند. اگر شما در نهایت احترام، صبر و شکیبایی با مشتریان‌تان برخورد کنید آنان می‌‌آموزند که از طریق تبلیغات شفاهی برند شما را به عنوان یک برند قابل احترام و معتبر در بین دیگر برندها معرفی کنند. کسب و کارهایی که خدمات مناسبی به مشتریان ارائه نمی‌دهند، در نهایت محکوم به فنا هستند.

به یاد داشته باشید که ایده‌های شما برای جذب مشتریان باید واقعی و دوستانه باشد. هدف از دسترسی به مشتریان، تعامل مناسب، منحصر به فرد و فرآیندهای آن، ارائه مزیت‌های سازگار با نیاز و خواسته مشتریان است. استراتژی‌های جذب مشتری شما چیست؟ چه راهکارهایی را مناسب‌تر می‌دانید و پیشنهاد می‌کنید؟ شما می‌توانید در بخش نظرات، تجربیات و دیدگاه‌های خود را با ما در میان بگذارید.

?
ترجمه و بازنویسی: الهام سبزواری
گروه مدیریت ارتباط با مشتری