تا چند وقت پیش، سفارش‌سازی فقط به درج اسم مشتری در ایمیل و پیامک محدود می‌شد ولی امروز به ابزاری قدرتمند برای افزایش وفاداری مشتریان تبدیل شده است. به قدری قدرتمند که تحقیقات نشان می‌دهد مشتریان در صورت شخصی سازی، ۴۰% بیشتر خرید می‌کنند.

شخصی‌سازی فقط برای جذب مشتری نیست، بلکه می‌تواند به بهبود تجربه مشتری، افزایش نرخ تبدیل و تکرار خرید هم کمک کند. مثال‌های زیر، نمونه‌های موفق از شخصی‌سازی هستند که به نتایجی چشم‌گیر دست یافته‌اند.

سفارشی سازی customization

✅ فروشگاه Everlane
⁉️ شیوه شخصی‌سازی: ایجاد صفحه سفارشی بر اساس جنسیت
? مزایا: خرید را ساده می‌کند و نرخ تبدیل را افزایش می‌دهد.

کافی است نگاهی به وب‌سایت شرکت پوشاک Everlane‌بیندازید تا بینید شخصی‌سازی بر اساس جنسیت، کار چندان سختی نیست. این وب سایت با قیمت گذاری صحیح محصولاتش و شفافیت در تولید و پخش آن‌ها، توانسته در کمترین زمان، اعتبار بسیار بالایی کسب کند.

زمانی که به روش‌های شخصی‌سازی این فروشگاه نگاه می‌کنید، می‌بینید که از روش‌های پیچیده و کدهای کامپیوتری خبری نیست. به جای آن، به سادگی از مشتری‌ها می‌پرسند که کدامیک از استایل‌های مردانه یا زنانه را ترجیح می‌دهند و با توجه به پاسخی که دریافت می‌کنند، محصولاتی مرتبط با علاقمندی مشتری را در وبسایت به نمایش می‌گذارند.

این دسته از فروشگاه‌ها که محصولات متنوعی دارند به سختی می‌توانند در نگاه اول، توجه مخاطبان را به خودشان جلب کنند. مطالعات نشان می‌دهد که عدم تشابه محصولات با سلایق مشتریان، ۷۴% از آنان را دچار سردرگمی می‌کند.

حتما شما هم چنین تجربه‌ای را در فروشگاه‌های بزرگ داشته‌اید. اگر محصولات مورد نظرتان را در ورودی فروشگاه نبینید، مجبورید زمانی را بیهوده بگذرانید، اما ذاتِ قابل برنامه‌ریزی تجارت الکترونیک، این ناکارآمدیِ غیر قابل اجتناب را حذف کرده است.

خریداران در Everlane به جای گم کردن مسیر موردنظرشان، بلافاصله به محصول مورد نظر هدایت می‌شوند. این تجربه خوب، در نهایت به بالا رفتن بازدید محصولات و خرید مشتریان منتهی می‌گردد.

 

ادامه دارد…
? ترجمه و بازنویسی: نگار نامنی

⚜️ گروه مدیریت ارتباط با مشتری @DrCRM

? لینک مطلب: