گاهی اوقات در کسب و کارهای کوچک و متوسط، استفاده از راهکارهای Off-the-Shelf، به جای نرم افزارهای استاندارد سی آر ‌ام یا به اصطلاح CRM Suite‌ها توصیه می‌شود. منظور از این راهکارها، نرم افزارهایی است که برای آن کسب و کار سفارشی‌سازی شده است.

تاکسی تلفنی‌ها یا رستوران‌ها از مشتریان این راهکارها هستند. وقتی شما کد اشتراک دریافت می‌کنید، هنگام تماس بعدی، اپراتور می‌توانند از روی Caller ID شما را شناسایی کند و آدرس‌تان را برای راننده یا پیک موتوری پرینت بگیرد.

نرم افزار CRM در صنعت آموزش Administrate

 

 

 

معمولا دو دلیل عمده برای تمایل به راهکارهایOff-the-Shelf  وجود دارد. دلیل اول، کوچک بودن کسب و کارهایی است که قصد خرید نرم افزار دارند. این مجموعه‌ها با حداقل هزینه، یک راهکار یکپارچه شده سخت افزاری و نرم افزاری را به صورت All in One دریافت می‌کنند و درگیر تمامی هزینه‌ها و پیچیدگی‌های سفارشی‌سازی نرم افزارهای CRM نمی‌شوند.

دلیل دوم، تمرکز و تخصص یک شرکت نرم افزاری بر روی راهکار ارتباط با مشتری در یک صنعت است و آن قدر حرفه‌ای تمام نیازهای مخاطب را در حوزه بازاریابی، فروش و خدمات برآورده می‌کند که مخاطب، آن را به یک نرم افزار استاندارد CRM ترجیح می‌دهد.

نرم افزار Administrate یکی از ارائه دهندگان خدمات ابری در حوزه آموزش است که می‌تواند به عنوان یک الگوی ارزشمند،‌ مورد مطالعه توسعه دهندگان نرم افزار در کشور قرار بگیرد.

این راهکار، اتوماسیون بازاریابی و اتوماسیون فروش در حوزه خدمات را به صورت Cloud برای برگزار کنندگان دوره‌های آموزشی فراهم کرده و ابزارهایی مثل مدیریت زمان مدرسین، تنظیم برنامه آموزشی، اطلاع رسانی اتوماتیک زمان و مکان دوره، صدور گواهی‌های آموزشی و… را در اختیار کاربران قرار می‌دهد.

طراحی Workflow‌های ساده برای برگزاری دوره این امکان را به کاربران می‌دهد که تک تک سرنخ‌ها را در تمام مراحل ثبت نام و آموزش دنبال کنند و کاری از قلم نیافتد. طراحی ساده گزارش‌ها، دید جامعی از وضعیت کسب و کار و فعالیت‌های در حال اجرا برای مدیران ارشد فراهم می‌کند.

ویدئو کوتاهی که در ادامه مشاهده می‌کنید، به معرفی این نرم افزار می‌پردازد. با ثبت نام در وب سایت این مجموعه به آدرس GetAdministrate.com می‌توانید با بخش قابل توجهی از امکانات نرم افزار به صورت آزمایشی آشنا شوید. پیشنهاد ما به شرکت‌های نرم افزاری این است که این راهکار و موارد مشابه را به صورت Best Practice مورد مطالعه قرار بدهند و راهکاری ایرانی برای مخاطبان صنعت آموزش ارائه نمایند.

 

نوشته: فاطمه نصری

⚜ گروه مدیریت ارتباط با مشتری