با توجه به ارتباط زیاد کسب و کار ما با شرکت‌های ارائه دهنده نرم‌افزارهای CRM، معمولا این شرکت‌ها تلفن همراه و ایمیل من و همکارانم را در نرم‌افزار CRM خودشان ثبت دارند و پیامک‌ ها و ایمیل‌ های تبلیغاتی‌شان، برای ما هم ارسال می‌شود. نکات مثبت و منفی زیر، حاصل تجربه این تعاملات هست:

 

? عدم سفارشی‌سازی:

✅    شاید پذیرفته باشد که یک کسب و کار دیگر برای شما پیامک عمومی بفرستد که نام و نام خانوادگی شما در آن درج نشده باشد ولی از یک شرکت نرم‌افزاری CRM پذیرفته نیست که شما را “مشتری محترم” خطاب کند.

 

کمپین تبلیغاتی پیامکی شرکت های نرم افزار CRM

?عدم بخش‌بندی مخاطبان:

✅   وقتی همه پیام‌ها برای همه مخاطبان ارسال می‌شود، بیانگر این است که شرکت فرستنده مفهوم بخش‌بندی بازار را متوجه نشده است و از استراتژی بخش‌بندی استفاده نمی‌کند.

 

? توجه به سوابق مذاکرات قبلی:

✅  بعضی از شرکت‌های نرم‌افزاری، مدتی بعد از مذاکره، پیامکی برای ارائه پیشنهاد ویژه در خصوص محصول یا خدمتی که مذاکره انجام داده‌اند، ارسال می‌کنند که این مساله کمک فراوانی به تحریک تقاضا و یادآوری برند دارد.

 

? پیامک یا ایمیل قرار جلسات:

✅  ارسال پیامک یا ایمیل یادآوری جلسات تنظیم شده، حس خوبی به مخاطب می‌دهد، خصوصا اگر آدرس و شماره تلفن شرکت هم در آن باشد.

 

با توجه به این که بخش عمده‌ای از مشترکین تلفن همراه، پیامک‌های تبلیغاتی را مسدود کرده‌اند و اپراتورها هم تمایلی به ارائه خطوط White List به بخش خصوصی ندارند، به نظر می‌رسد شرکت‌ها باید روش جدیدی را جایگزین پنل پیامک کنند. پیشنهاد شما چیست؟

 

نوشته: مجید برقی

گروه مدیریت ارتباط با مشتری