شاید دانستن این نکته برای شما جالب باشد که روندهای بینالمللی، از اقبال جهانی به فنآوریهای ابری (;کلود) حکایت دارد. اگر با مفاهیم Software as a Service و استفاده از خدمات Cloud نرم افزارهای CRM آشنایی ندارید، لطفا قبل از ادامه، مقاله زیر را از وبسایت DrCRM مطالعه بفرمایید:
موسسات معتبر بینالمللی، پیشبینیهایی از بازار فروش نرم افزارهای CRM در سال 2017 و مابعد آن ارائه کردهاند که به مرور این آمار را با هم بررسی و تحلیل میکنیم. گزارشی که امروز مطالعه میکنیم، پیشبینی نشریه فوربس از بازار خدمات ابری نرم افزار تا سال 2018 است.
اولین نمودار که در ادامه این مطلب ارائه شده، با توجه به روند توسعه بازار کلود، پیشبینی میکند که بازار استفاده از خدمات ابری در صنعت IT در سال 2018 حدود 217.5 میلیارد دلار باشد. شاخص CAGR مخفف عبارت Compound Annual Growth Rate است و نشاندهنده رشد در طول چند دوره زمانی است.
نمودار دوم پیشبینی میکند که تا سال 2018، 30% از کاربران در دنیا نرم افزارهای مورد نظرشان را به صورت خدمات نرم افزاری ابری مورد استفاده قرار خواهند داد و شاخص CAGR نشان دهنده رشد 17.6% بازار Software as a Service یا همان SaaS است.
در حال حاضر نرم افزارهایی مانند دیدار سی آر ام، روش سی آر ام، سرو سی آر ام که توسعه یافته بر مبنای پلتفرم Sugar است و اورست که مبتنی بر خدمات ابری Microsoft Dynamics CRM است، خدمات سی آر ام کلود را در کشور ما ارائه میکنند.
در جلساتی که با مدیران شرکتهای نرمافزاری ارائه دهنده نرم افزارهای CRM به صورت On-Premise دارم، معمولا خاطر نشان میکنم که از تغییرات سریع صنعت IT غافل نشوید و به دو بهانهی “زیرساخت اینترنت ایران مناسب استفاده از خدمات Cloud نیست” و “مشتریان به سیستم کلود اعتماد ندارند” بسنده نکنید.
تجربه نشان داده که این موانع به سرعت برطرف میشوند و کاربران ایرانی هم به دلایل مختلفی که در مجال دیگری بررسی خواهیم کرد، همانند سایر کاربران جهانی به استفاده از خدمات ابری روی خواهند آورد و ممکن است بسنده کردن به ارائه خدمات On-Premise بخش قابل توجهی از سهم بازار شما را از دستتان خارج کند.
در قسمت بعد به تحلیل ادامه پیشبینیها خواهیم پرداخت…
?
جمع آوری و تدوین: مجید برقی
گروه مدیریت ارتباط با مشتری
ثبت ديدگاه