معمولا مخاطبین اصلی کسب و کار ما که در حوزه انتخاب نرم افزار CRM افتخار آشنایی و یا همکاری با آن‌ها را پیدا می‌کنیم، به دو دسته تقسیم می‌شوند. دسته اول، شرکت‌هایی هستند که به تازگی با مفهوم نرم‌ افزارهای مدیریت ارتباط با مشتری آشنا شده‌اند و قصد خرید یک نرم افزار CRM مناسب دارند. دسته دوم، کسب و کارهایی هستند که یک نرم افزار CRM داخلی یا خارجی خریداری کرده‌اند ولی در استقرار یا عملیاتی کردن آن با مشکل مواجه شده‌اند و برای سفارشی‌سازی آن، با ما تماس می‌گیرند.

جالب است بدانید تعداد مجموعه‌هایی که در دسته دوم قرار دارند، کم نیستند و بخش قابل توجهی از شرکت‌ها بعد از کمی کار کردن با نرم افزار به این نتیجه می‌رسند که بهتر بود قبل از انتخاب نرم افزار، تحقیق بیشتری می‌کردند و نرم افزار متناسب‌تری می‌خریدند.

انتخاب نرم افزار CRM

 

لابراتوار انتخاب نرم افزار CRM:

همانطور که اطلاع دارید، ما در دفتر گروه DrCRM، لابراتور نرم‌‌افزارهای مدیریت ارتباط با مشتری را راه اندازی کرده‌ایم و آخرین نسخه‌ از نرم‌افزارهای اصلی داخلی و خارجی را با مشارکت شرکت‌های نرم‌افزاری به صورت عملی، زیر بار کاری برده‌ایم و آن‌ها را به صورت مستمر سفارشی‌سازی می‌کنیم.

تجربه مهم تیم نرم‌افزاری ما پس از ماه‌ها کار تخصصی بر روی نرم‌افزارهایی از جمله مایکروسافت داینامیکس 2016، ویتایگر، پیام گستر، فارسیکام (روش)، طلوع، سرو و… این است که هر کدام از این نرم‌افزارها برای طبقه خاصی از شرکت‌ها مناسب هستند و به کارگیری یک نرم افزار عالی در یک سازمان نامتناسب، احتمال شکست پروژه را بسیار بالا می‌برد.

شاید برایتان جالب باشد بدانید که ما هم با پروژه‌ای مواجه بودیم که نرم افزار مایکروسافت داینامیکس را خریداری و نصب کرده بودند ولی پس از مدتی، به علت نامتناسب بودن، آن را کنار گذاشتند و پیام گستر را جایگزین کردند و سیستم به خوبی سفارشی‌سازی شد و هم پروژه‌ای دیگر داشتیم که به علت نامتناسب بودن پیام گستر با آن کسب و کار،‌ مایکروسافت داینامیکس را جایگزین کردند.

مساله اینجاست که این تغییر، چند میلیون تا چند ده میلیون تومان هزینه مستقیم، به همراه تبعات فراوان سیستمی و نارضایتی سازمانی در بر دارد. کارگاه تخصصی ارزیابی و انتخاب نرم‌افزارهای CRM برای این طراحی شده که بتوانید یک RFP صحیح برای نیازمندی‌های سازمان خودتان از نرم‌افزار CRM تهیه کنید و به صورت حرفه‌ای به ارزیابی و انتخاب نرم‌افزار مورد نظرتان بپردازید.

 

برای کسب اطلاعات بیشتر، از بخش خدمات وب سایت، به صفحه انتخاب نرم افزار CRM مراجعه بفرمایید.

 

نوشته: مجید برقی
⚜ گروه مدیریت ارتباط با مشتری