join_drcrm

 

پیشنهاد‌های کاربردی زیر به شما کمک می‌کند تا بتوانید ارزش ادراک شده توسط مشتری را افزایش بدهید:

 

? سعی کنید محصول شما با آن چیزی که تعهد کرده‌اید (مشتری انتظار دارد)، کاملا منطبق باشد و اگر می‌توانید، عملکردی فراتر از انتظارات مشتری ارائه کنید. محصولی به مشتری ارائه بدهید که به راحتی بتواند با آن کار کند و تمایز آن را متوجه شود.

 

? برای کالا یا خدماتتان قیمتی تعیین کنید که مشتری احساس کند مزایایی که دریافت کرده، بیش از مبلغ پرداخت شده است. کلمه “احساس کند” بسیار کلیدی است، چون قرار نیست کسب و کار شما با ضرر کار کند. این حس، از مقایسه ترکیب امکانات و قیمت محصول شما با شرایطی که رقبا پیشنهاد می‌دهند، به وجود می‌آید.

 

ایجاد ارزش مشتری

? اگر حاشیه سود مناسبی دارید، می‌توانید قیمت محصول یا خدمت‌تان را نسبت به رقبا کمی کاهش بدهید ولی پیشنهاد می‌کنم به جای این کار، با حفظ همان قیمت قبلی، خدمات اضافه‌تری به مشتریان‌ ارائه کنید. به عنوان مثال می‌توانید کالا را رایگان ارسال کنید یا دوره گارانتی بیشتری برای مشتری در نظر بگیرید.

 

? برای مشتریان B2B به اندازه کافی وقت بگذارید و علت بالا بودن قیمت خودتان را توجیه کنید. این کار باعث می‌شود که ارزش کالا و محصول شما درک کنند و به خاطر قیمت پایین‌تر از رقبای شما خرید نکنند.

 

? تا جایی که می‌توانید، فرآیند خرید را برای مشتری ساده‌تر کنید و اگر مشتری خوش حساب است، در شرایط پرداخت انعطاف نشان بدهید.

 

? برای توزیع کنندگان همیشه محصولات و پیشنهادهای جدید داشته باشید تا دست آن‌ها در رویارویی با مشتریان باز باشد.

 

در قسمت بعدی، به مواردی اشاره می‌کنیم که اگر در ارتباطات با مشتریان به کار گرفته شوند، می‌تواند تاثیر قابل توجهی در ارزش ادراک شده توسط آنان داشته باشد.
?

نوشته: مجید برقی

گروه مدیریت ارتباط با مشتری