join_drcrm

 

یکی دیگر از روش‌های ایجاد ارزش این است که در برقراری ارتباط با مشتری، به او احساس ارزشمند بودن بدهید و عواطف او را درگیر کنید. تاثیر ارزش معنوی، بسیار عمیق‌تر از مزیت‌های مادی است که برای مشتری ایجاد می‌کنید. مثال‌های زیر به شما کمک می‌کند تا در ارتباط با مشتریان، احساس ارزشمند بودن به آن‌ها منتقل کنید:

 

? در‌ اولین مواجهه با مشتری، لبخند بزنید. استقبال گرم شما از مشتری، حس صمیمیت و احترام را به او منتقل می‌کند. حتما برایتان پیش آماده که به مغازه ای بروید و فروشنده که سرگرم تماشای تلویزیون یا کار با تلفن هراه بوده، اصلا به شما نگاه نکرده باشد. این بی‌توجهی، احساس بدی در مخاطب ایجاد می‌کند.

 

روش های ایجاد ارزش مشتری

? راه‌های ارتباطی متفاوتی برای تماس مشتریان فراهم کنید و اگر مشخص کرده‌اید که طی مدت مشخصی به درخواست آن‌ها رسیدگی ‌شود، حتما این استاندارد را رعایت کنید.

 

? اگر یک مشتری بخواهد با مدیر یا کارشناس سازمان شما صحبت کند، چند بار باید تماس بگیرد و چقدر پشت خط بماند؟ پاسخ به ایمیل‌های مشتریان چقدر طول می‌کشد؟ اگر فرد مورد نظر در دسترس نبود و به همکارش اطلاع داده شد که با مشتری تماس بگیرد، چند بار دیگر لازم است پیگیری انجام شود؟ با معطل نکردن مشتری، نشان بدهید که وقت او برای شما ارزشمند است.

 

? اطلاعات مشتری را به خاطر بسپارید و یک سوال را چند بار از او نپرسید. به کارگیری نرم‌افزارهای مدیریت ارتباط با مشتری در این زمینه به یاری شما خواهند آمد.

 

? اگر برای ارائه خدمات پس از فروش، کارشناسی را اعزام می‌کنید یا این که کالایی را برای او می‌فرستید، از فرد مربوطه بخواهید با مشتری تماس بگیرد و ساعت دقیق حضور در محل مشتری را به او اطلاع دهد.

 

? همیشه به سوالات مشتری با صبر و شکیبایی پاسخ بدهید و بگذارید مشتری در سوال پرسیدن احساس راحتی کند.

 

در این سری نوشته تلاش کردیم مثال‌هایی را معرفی کنیم که باعث افزایش “ارزش مشتری” می‌شوند. حتما شما هم تجربیات خوبی در این زمینه دارید که می‌توانید آن را با دیگران به اشتراک بگذارید. در صورت تمایل می‌توانید نظرات خود را در پایین همین مطلب در وب‌سایت درج کنید که لینک آن در انتهای همین نوشته درج شده است.

 

 

?

نوشته: #مجید رقی

گروه مدیریت ارتباط با مشتری