join_drcrm

 

برای این که فروشنده موفقی باشید، باید شما را بشناسند، دوستتان داشته باشیند و به شما اعتماد کنند. ارزشی که برای مشتری ایجاد می‌کنید، باعث شناخته شدن شما می‌شود و شخصیت خوب شما،‌ اعتماد مشتریان را جلب می‌کند. نکات زیر به افزایش محبوبیت شما به عنوان یک فروشنده حرفه‌ای کمک می‌کند:

 

در دسترس بودن:

ما معمولا قدرت “حضور داشتن نزد مشتری” را دست کم می‌گیریم. کنار مشتری بودن، باعث ایجاد صمیمیت و محبوبیت می‌شود. نزدیک بودن به مشتری، نشانه توجه کردن به اوست.

 

گوش کردن:

هیچ چیزی به اندازه توجه کامل به حرف‌های مشتری نمی‌تواند برای فروشنده ایجاد محبوبیت کند. توانایی تمرکز مداوم بر گفته‌های مشتری، از ویژگی‌های فروشندگان موفق است.

Businessman clicking on call icon

Businessman clicking on call icon

 

 

خوش صحبت بودن:

اطلاعات زیادی در مورد شرکت، محصول و راه‌حلی که ارائه می‌دهید، داشته باشید. همیشه مطالعه کنید تا بتوانید درباره مردم و فرهنگ‌های گوناگون با مشتریان‌تان صحبت کنید. فراموش نکنید که باید این مکالمه دو طرفه باشد و متکلم وحده نباشید.

 

شوخ طبعی:

توانایی شاد کردن و خنداندن دیگران شما را در حرفه‌ خود، محبوب می‌کند. تجارت، یک بازی جدی است و گاهی اوقات خسته کننده می‌شود. کلید شوخ طبعی، بسیاری از درهای بسته‌‌ در مذاکرات را باز می‌کند.

 

مثبت‌اندیشی و خوش‌بینی:

فقط آدم‌های منفی‌نگر، انسان‌های منفی‌باف را دوست دارند. انسان‌های مثبت دوست دارند با مثبت‌اندیشان ارتباط داشته باشند و اوقات خود را با آن‌ها بگذارنند. با خوش‌بینی و مثبت‌اندیشی، نزد مشتریانتان محبوب‌تر باشید.

 

مودب و مبادی آداب بودن:

رفتار محترمانه، بیشتر از آن چیزی که تصور می‌کنید، شما را به یک فروشنده محبوب تبدیل خواهد کرد. این رفتار تاثیر به‌سزایی بر تصور مشتری از  شخصیت و طبقه اجتماعی شما خواهد گذاشت.

 

پوشش مناسب:

بخواهید یا نخواهید، شما با ظاهرتان قضاوت می‌شوید و مشتریان از طرز لباس پوشیدنتان به این نتیجه می‌رسند که چه کسی هستید. پوششی متناسب با ارزش‌های مشتریانتان انتخاب کنید تا مورد پذیرش‌ آن‌ها قرار بگیرید. فراموش نکنید که پوشش رسمی همیشه اولین پیشنهاد است.

 

قضاوت نکردن:

یک فروشنده محبوب دیگران را قضاوت نمی‌کند و پشت سر دیگران حرف نمی‌زند. آن‌ها تقصیر را گردن دیگران نمی‌اندازند و همیشه این فرض را دارند که دیگران با نیت خوبی کارهایشان را انجام می‌دهند.

 

?

ترجمه و بازنویسی: صادق رشیدی

گروه مدیریت ارتباط با مشتری