یکی از مهم‌ترین وظایف در برگزاری نمایشگاه‌ها، ثبت دقیق اطلاعات سرنخ‌های جدید است. این اطلاعات معمولا در فرم ثبت اطلاعات بازدید کنندگان درج می‌شود و کارت ویزیت بازدید کننده به آن ضمیمه می‌گردد. بارها پیش آمده که کارت‌ ویزیت‌ها از برگه‌ها جدا شده و درخواست‌های متقاضیان غیر قابل تشخیص شده است.

ضمن این که بسیاری از متقاضیان، خصوصا مدیران ارشد سازمان‌ها، تمایل زیادی به پرکردن فرم نشان نمی‌دهند و فقط به تحویل کارت ویزیت اکتفا می‌کنند. این مساله باعث می‌شود که بعد از نمایشگاه مشخص نشود که با این فرد باید در خصوص چه موضوعی تماس گرفته شود.

برگزاری نمایشگاه
اپلیکیشن‌های نمایشگاهی CRM که شرکت‌های ایرانی هم اقدام به عرضه آن‌ها کرده‌اند، ابزاری کاربردی در ثبت داده‌های بازدید کنندگان است. این برنامه‌های کاربردی بر روی تبلت نصب می‌شوند و با سرعت و سهولت، امکان ایجاد پروفایل برای متقاضیان را فراهم می‌آورند.
با استفاده از این ابزارها می‌توان فرم‌های مورد نیاز را سفارشی سازی کرد. لیست‌های انتخابی (Drop Down) در فرم‌ها اپراتور را قادر می‌سازد تا به سرعت جواب سوال را از میان گزینه‌ها انتخاب کند.
امروزه در بیشتر نمایشگاه‌های بین المللی برای هر بازدید کننده کارت شناسایی صادر می‌کنند که یک بارکد یا کد QR بر روی آن درج شده و غرفه‌دار با اسکن کردن آن می‌تواند به اطلاعات تماس او که در سیستم نمایشگاهی درج شده، دسترسی داشته باشد. برگزار کنندگان نمایشگاه‌های داخلی هم کم کم دارند به استفاده از این تکنولوژی تمایل نشان می‌دهند.
اپلیکیشن‌های موبایل برای اسکن این کدها طراحی شده‌اند که خروجی داده‌ها را در فرمت‌های مختلف از جمله فایل اکسل ارائه می‌کنند. با کمی کار بر روی این فایل اکسل، می‌توان فرمت آن را مطابق استاندارد ورود اطلاعات به جدول سرنخ تبدیل کرد و تمامی داده‌ها را به صورت یکجا به CRM منتقل نمود.

ادامه دارد…

 

? نوشته: مجید برقی

⚜ گروه مدیریت ارتباط با مشتری

 

چگونه CRM در برگزاری نمایشگاه به شما کمک می‌کند؟ (قسمت اول)

چگونه CRM در برگزاری نمایشگاه به شما کمک می‌کند؟ (قسمت دوم)

چگونه CRM در برگزاری نمایشگاه به شما کمک می‌کند؟ (قسمت چهارم)

چگونه CRM در برگزاری نمایشگاه به شما کمک می‌کند؟ (قسمت پنجم)