اگر قصد دارید نسبت به رقبایتان در نمایشگاه، تفاوت چشمگیر داشته باشید، از ابزارهای مدیریت گردش کار (Workflow) نهایت استفاده را ببرید.

این کار را با گردش کارهای ساده شروع کنید. مثلا اگر مشتریان قدیمی شما به غرفه آمدند، هنگامی که در حال پذیرایی هستند، یک پیامک سفارشی شده برایشان بفرستید و حضورشان را در غرفه گرامی بدارید. یا برای متقاضیان جدید که فرم پر می‌کنند، به محض ثبت اطلاعات‌شان به عنوان سرنخ، پیامکی پارامتریک ارسال شود و از بازدیدشان قدردانی به عمل بیاید.

برگزاری نمایشگاه-4

گردش کارهای پیچیده‌تر، در اتوماسیون فعالیت‌های فروش به شما کمک فراوانی می‌کند، مثلا اگر یک فرصت فروش ثبت می‌کنید، یک گردش کار اجرا شود که پیش فاکتور محصول مورد نظر، به صورت اتوماتیک به آدرس ایمیل این مشتری ارسال گردد و طی یک پیامک به او خبر داده شود که برای مشاهده اطلاعات محصول مورد علاقه‌اش، به ایمیل خود مراجعه کند.

این ابزارها در پیگیری‌های بعدی هم کاربرد فراوان دارد. مثلا همزمان با ارسال ایمیل، یک فعالیت برای کارشناس فروش مربوطه به تاریخ سه روز بعد ایجاد شود تا پیگیری دریافت ایمیل را انجام دهد.

گردش کارها به دو صورت دستی و اتوماتیک طراحی می‌شوند. در گردش کارهای دستی، هر زمانی که اپراتور تشخیص بدهد، می‌‌تواند آن را برای مشتری مورد نظر فعال کند. در گردش‌های اتوماتیک که به آن (Event Based) هم می‌گویند، با وقوع یک رویداد، این گردش کار به صورت خودکار فعال می‌شود.

نرم افزارهای استاندارد CRM به شما این امکان را می‌دهند که برای هر کدام از عکس العمل‌های مشتری در قبال ارسال پیشنهاد، سناریو تعریف کنید. به این معنی که به ازای تغییر وضعیت پرونده فروش، اقدامات متناسب با آن وضعیت به صورت مرحله به مرحله، با سرعت و دقت بالا به صورت خودکار  اجرا گردد.

ادامه دارد…

 

? نوشته: مجید برقی

⚜ گروه مدیریت ارتباط با مشتری

 

 

چگونه CRM در برگزاری نمایشگاه به شما کمک می‌کند؟ (قسمت اول)

چگونه CRM در برگزاری نمایشگاه به شما کمک می‌کند؟ (قسمت دوم)

چگونه CRM در برگزاری نمایشگاه به شما کمک می‌کند؟ (قسمت سوم)

چگونه CRM در برگزاری نمایشگاه به شما کمک می‌کند؟ (قسمت پنجم)