1- اینستاگرام فقط به درد کسانی می‌خورد که محصولاتشان به صورت بصری قابل نمایش هست.

خیر. اصلا اینطور نیست. شما حتی اگر شرکت خدماتی هم باشید می‌توانید تصاویر جذابی در اینستاگرام شرکت خود بگذارید. مثلا:

فضای کاری و فرهنگی

می‌توانید تصاویری ارسال کنید که نشانگر فضای مثبت و خوب محل کار شما و خدمات شما است.

تصاویر باانرژی و خوب از کارکنان

می‌تونید تصاویری از کارکنان باانگیزه و شاد خود منتشر کنید.

مناسبت‌ها و جشن‌ها

اگر در مناسبت‌های خاص ملی و مذهبی جشنی برگزار می‌کنید، تصاویری جذاب از این مراسم تهیه کنید و در صفحه خود بگذارید.

ارائه یک کالا

مثلا یک تی‌شرت با آرم شرکت خود تهیه کنید. تصویر آن را به اشتراک بگذارید و به قید قرعه به چند نفر از پیگیرهای صفحه خود (follower) اهدا نمایید.


اینستاگرام در کسب و کار

2- اینستاگرام فقط برای برندهای بزرگ مناسب است.

این هم حرف نادرستی است. همین الان در کشور خودمان افراد زیادی کسب و کارهای خانگی خود را در این شکبه اجتماعی تبلیغ می‌کنند.  استارتاپ‌ها، هنرمندان، فروشندگان زیورآلات، خدمات ترجمه، عکاسی، خدمات کامپیوتری، افراد آزادکار (freelance) … همگی در حال استفاده از این اپلیکیشن هستند.  چرا شما چنین استفاده‌ای نکنید؟

 

3- با اینستاگرام، کاری جز ارسال عکس نمی‌توان کرد.

دیده می‌شود که حتی برندهای بزرگ هم چنین برداشت اشتباهی دارند.  در حالی که کارهای دیگری هم می‌توانید انجام دهید. مثلا می‌توانید  به کمک اینستاگرام مسابقه برگزار کنید. یک هش‌تگ اختصاصی ایجاد کنید. مثلا #drcrm_users_photos. سپس از کاربران بخواهید تصاویری با این هش‌تگ منتشر کنند و به بهترین تصویر جایزه بدهید. این تصاویر به‌راحتی در اینترنت دست به دست می‌شوند و به محبوبیت شما در شبکه‌های اجتماعی کمک خواهند کرد.

 

4- خروجی‌های اینستاگرام را نمی‌توان تحلیل کرد.

اتفاقا می‌شود تحلیل کرد. این هم چند ابزار مناسب برای تجزیه و تحلیل:

SumAll: با تحلیل مخاطبان شما در اینستاگرام، گوگل پلاس، فیسبوک و تویتر، به شما کمک می‌کند مخاطب خود را بهتر بشناسید.

Statigram: داده‌های اینستاگرام را برای شما تحلیل می‌نماید.

SimplyMeasured: اکانت دیگران را برای شما تحلیل می‌کند.

Nitrogram: تحلیلی روی هش‌تگ‌ها و اکانت‌ها و ارتباط آنها ارائه می‌‌دهد.

GramPro: میزان محبوبیت اکانت‌های اینستاگرام و تاثیرگذاری آنها را به شما نشان می‌دهد.

Static: ابزاری است که شبکه‌های گوناگون از جمله اینستاگرام را برای شما رصد می‌کند.

 

5- اینستاگرام عکس‌های شما را میفروشد.

پس از آن که این شکبه اجتماعی در اواخر 2012 تغییراتی در قوانین خود داد، این شایعه قوت گرفت که حق فروش تصاویر کاربران را برای خود ایجاد کرده است. ولی اینچنین نیست. با خیال راحت عکس‌های خود را در اینستاگرام بگذارید. مالک این تصاویر خود شما هستید.

 

ترجمه: علی اکبر کاویانی

منبع: KissMetrics

گروه مدیریت ارتباط با مشتری

PDF Vector

دریافت فایل پی‌دی‌اف این نوشته: https://drcrm.ir/wp-content/uploads/2015/12/DrCRM-پنج-باور-نادرست-درباره-کاربرد-اینستاگرام-در-کسب-و-کار.pdf