join_drcrm
وارن بافت (Warren Buffet) کارآفرین، بازرگان و نیکوکار آمریکایی است که به عنوان موفق‌ترین سرمایه‌گذار قرن بیستم شناخته می‌شود. او هم‌ اکنون در رتبه سوم از فهرست ثروتمندان جهان قرار دارد. این مرد 85 ساله هفته گذشته به عنوان یکی از سخنران‌های طرح گلدمن، با کارآفرینان جوان این گونه سخن گفت:

 

فردا صبح وقتی که در آینه نگاه می‌کنید، با هر وسیله‌ای که دوست دارید، روی آینه بنویسید: «من می‌خواهم مشتریانم را مشعوف کنم و فقط به دنبال رضایت‌ آن‌ها نیستم».

وارن بافت مشتری خوشنود

 

او گفت : «من به یاد نمی‌آورم که تا به حال چقدر برای خرید خودرو هزینه کرده‌ام اما تجربه‌ای که برای مشتریانم خلق کرده‌ام را به یاد می‌آوردم. هر کسب و کاری که مشتریانش را خوشنود کند، می‌تواند از کمک آن‌ها به عنوان کارکنان فروش خود، بدون پرداخت هزینه، بهره بگیرد. آن‌ها دوباره برمی‌گردند تا محصولات و خدمات شما را خریداری کنند و درباره تجربه خوبشان با دیگران صحبت می‌کنند».

 

این مدیر موفق، از موسس آمازون به عنوان فردی که مشتری‌مداری را سرلوحه کار خود قرار داده یاد کرد و گفت: «او مردی است که 20 سال پیش کسب و کاری بسیار بسیار کوچک داشت، اما هر روز تلاش کرد که با تحویل سریع، قیمت کمتر و روش‌های دیگر، مشتریانش را خوشنود کند. او امروز هم به مشعوف کردن مشتریانش می‌اندیشد و هیچ وقت این مسیر را ترک نمی‌کند».

 

جمع‌آوری و تدوین: صادق رشیدی

گروه مدیریت ارتباط با مشتری