خبر ناگوار زلزله استان‌های غربی و از دست دادن هموطنان عزیزمان، همه را متاثر کرد. سال گذشته بود که برای همایش مدیریت ارتباط با مشتری، به کرمانشاه رفتیم و در پشت صحنه برگزاری این رویداد، دیدم که مردم این استان با چه علاقه و انگیزه‌ای برای اجرای دقیق این رویداد، تلاش می‌کردند.

حتما شما هم تصاویر مقایسه ساختمان‌های جدید و بناهای 50 سال پیش که به اصطلاح، کلنگی به حساب می‌آیند را در مقابله با این زلزله دیده‌اید. در میان جریانی که برای تسویه حساب سیاسی بین طرفداران دولت‌های مختلف به راه افتاده، موضوع حقوق مشتری نادیده گرفته می‌شود.

حقوق مشتری، فقط محدود به آن شهروندی نیست که با اعتماد به تمامی سازکارهای نظام مهندسی و نظارتی و دانشگاهی و… سرپناهی می‌خرد و همان بنا بر سرش آوار می‌شود.

حقوق مشتری

 

 

 

 

کم فروشی مصداق‌های فراوانی دارد، مثلا:

– اپراتور تلفن همراه که هزینه اینترنت نسل چهارم و نسل چهار و نیم را از شما می‌گیرد و خدمات در سطح E می‌دهد.

– شرکت بیمه که میزان خسارت را کمتر از میزان واقعی ارزش گذاری‌، می‌کند.

– کادر درمانی بیمارستان، که به علت کوتاهی عمدی یا سهل انگاری، اشتباه پزشکی انجام‌ می‌دهد و به سلامت مشتریان آسیب می‌زند.

– استاد مقطع کارشناسی ارشد دانشگاه که در جلسه اول می‌گوید: «بچه‌ها شما دیگر دانشجوی کارشناسی نیستید که من درس بدهم. گروه‌های سه نفره تشکیل بدهید و هر جلسه، یک گروه، کتاب را ارائه کند».

اتفاقا کم فروشی در کالا و محصول، به خاطر قابل لمس بودن آن، بیشتر به چشم می‌آید، اما کم فروشی در خدمات، ملموس نیست. کم فروشی در ساخت و ساز بر سر مردم آوار می‌شود ولی کم‌ فروشی در خدماتی مانند آموزش، می‌تواند یک نسل را تباه کند.

? #مدیریت_ارتباط_با_مشتری #نرم_افزار_CRM

? نوشته: #مجید_برقی
⚜ گروه مدیریت ارتباط با مشتری @DrCRM

? لینک مطلب: