مدل پارتنرشیپ در استقرار نرم افزارهای CRM

//مدل پارتنرشیپ در استقرار نرم افزارهای CRM

اصطلاح پارتنرشیپ (Partnership) از مفاهیم شناخته شده در حوزه IT است. گوگل و یوتیوب، نمونه‌های موفقی از برنامه‌های پارتنرشیپ را توسعه داده‌اند. شرکت‌های بزرگ ارائه دهنده نرم افزارهای CRM در دنیا هم سال‌هاست که از این ساختار برای استقرار و سفارشی‌سازی نرم افزاهایشان استفاده می‌کنند.

به عنوان مثال وقتی شما از Salesforce نسخه ابری نرم افزار CRM خرید می‌کنید، این غول نرم افزاری با ۳۵ هزار کارمند و بیش از ده میلیارد دلار درآمد، استقرار نرم افزار شما را از طریق برنامه پارتنرشیپ، به شرکت‌های مهندسی مشاور در حوزه استقرار نرم افزار ارجاع می‌دهد.

از مهم‌ترین مزایای ساختار پارتنترشیپ می‌توان به توسعه شبکه مشتریان شرکت‌های نرم افزاری اشاره کرد. برای این که به عمق مزیت این ساختار پی ببرید، بیاید با یک تحلیل آماری این مساله را بررسی کنیم.

در حال حاضر طبق آمارهای ارائه شده، پیش بینی می‌شود که حدود ۴۰۰۰ تا ۵۰۰۰ نسخه نرم افزار CRM در ایران فروخته شده باشد. البته تعدادی از شرکت‌‌ها که در خرید اول با شکست مواجه شده‌اند، در فهرست مشتریان بیش از یک شرکت هستند. حال این که شرکت Salesforce به تنهایی بیش از ۱۵۰ هزار مشتری سازمانی در سراسر جهان دارد.

موسسات Accenture و Deloitte، از معتبرترین مشاوران بین‌المللی در حوزه مدیریت هستند که با Salesforce قرارداد پارتنرشیپ دارند. بسیاری از سازمان‌ها معتقدند که حضور یک شرکت مهندسی مشاور در کنار ارائه دهنده نرم افزار CRM، می‌تواند موفقیت و اثربخشی استقرار را به صورت چشم‌گیری بالا ببرد.

گروه DrCRM از سال ۱۳۹۴ با شرکت‌های ایرانی ارائه دهنده نرم افزار CRM همکاری نزدیک دارد و در کنار آن‌هاست تا پروژه‌های استقرار را با موفقیت اجرا نمایند. این مجموعه در حال توسعه برنامه پارتنرشیپ با شرکت‌های معتبر ارائه دهنده نرم افزار CRM در کشور است و نتایج این همکاری‌های استراتژیک به زودی اطلاع رسانی خواهد شد.

#ویدئو زیر، به معرفی پارتنرشیپ بین مجموعه‌های Deloitte و Salesforce می‌پردازد.

توسط | 1398/3/7 11:39:37 خرداد 7ام, 1398|دسته‌بندی نشده دسته بندی ها|بدون ديدگاه

در باره نویسنده :

mm
مجید برقی، موسس گروه مدیریت ارتباط با مشتری است که به صورت تخصصی به آموزش، پژوهش و ارائه مشاوره به شرکت‌های خصوصی و دولتی در حوزه مدیریت ارتباط با مشتری می‌پردازد. وی با 18 سال تجربه فعالیت در صنایع هواپیماسازی، خودرو و فولاد، تجارب ارزشمندی را در بخش‌های بازاریابی، فروش و طراحی تجربه مشتری به دست آورده است. کارشناس مهندسی صنایع (تحلیل سیستم‌ها)،‌ کارشناس ارشد مدیریت بازرگانی‌ (مارکتینگ)‌ و سرممیز بین‌المللی ایزو 9000 می‌باشد.

ثبت ديدگاه