مدل IDIC در CRM

//مدل IDIC در CRM

مدل‌های مختلفی برای معرفی CRM ارائه شده که بخش عمده‌‌ای از آن‌ها، مناسب محیط‌های اکادمیک است. متدلوژی IDIC که توسط گروه Pepper & Rogers تدوین شده، با رویکرد کاربردی به کسب و کارها پیشنهاد می‌کند که برای برقراری ارتباط تک به تک با مشتریان، چهار مرحله زیر را اجرا نمایند:

 

مرحله اول: شناسایی (Identify)
در ابتدا، مشتریان کسب و کارتان را بشناسید و شناخت عمیقی از نیازهایشان به دست بیاورید.

 

مرحله دوم: تمایز (Differentiate)
بین مشتریان معمولی و مشتریانی که بیشتر از بقیه برای شما ارزش ایجاد می‌کنند، تمایز قائل شوید.

IDIC-Methodology مدل

 

مرحله سوم: تعامل (Interact)
با مشتریان‌تان ارتباط نزدیک برقرار کنید تا دریابید که نسبت به رقبا، چگونه انتظاراتشان را برآورده می‌کنید.

 

مرحله چهارم: سفارشی‌سازی (Customize)
تا جایی که می‌توانید، کالا و خدماتتان را برای مشتریان سفارشی‌سازی کنید تا وفادار شوند.

 

این چهار مرحله، اگرچه به ظاهر ساده به نظر می‌رسد، ولی نگرش عمیقی را به صاحبان کسب و کارها ارائه می‌دهد که با اجرایی کردن آن، رابطه‌شان با مشتریان عمق بیشتری پیدا خواهد کرد.
? نوشته: مجید برقی
⚜️ گروه مدیریت ارتباط با مشتری

توسط | 1397/5/10 15:05:53 مرداد 28ام, 1396|وبلاگ دسته بندی ها|بدون ديدگاه

در باره نویسنده :

mm
مجید برقی، موسس گروه مدیریت ارتباط با مشتری است که به صورت تخصصی به آموزش، پژوهش و ارائه مشاوره به شرکت‌های خصوصی و دولتی در حوزه مدیریت ارتباط با مشتری می‌پردازد. وی با 18 سال تجربه فعالیت در صنایع هواپیماسازی، خودرو و فولاد، تجارب ارزشمندی را در بخش‌های بازاریابی، فروش و طراحی تجربه مشتری به دست آورده است. کارشناس مهندسی صنایع (تحلیل سیستم‌ها)،‌ کارشناس ارشد مدیریت بازرگانی‌ (مارکتینگ)‌ و سرممیز بین‌المللی ایزو 9000 می‌باشد.

ثبت ديدگاه