مدیر Customer Engagement

//مدیر Customer Engagement

مفهوم Customer Engagement که در زبان فارسی به “درگیر کردن مشتری” یا “مشغول کردن مشتری” ترجمه شده، از موضوعات جدیدی است که با گسترده شدن کانال‌های ارتباطی مشتریان با سازمان به وجود آمده است.

ایجاد تجربه متفاوت برای مشتریان در تعامل با سازمان و برند در تمامی نقاط تماس (Touch Points) از اهداف اصلی درگیر کردن مشتری است از که طریق شبکه‌های اجتماعی، وبلاگ، فروم و سایر راه‌های ارتباطی ایجاد می‌شود.

Customer Engagement

طراحی و اجرای یک برنامه دقیق می‌تواند به ایجاد رابطه عمیق چند کاناله با مشتری منجر شود که افزایش خرید، وفادارتر شدن مشتریان و ارجاع مشتریان بیشتر را به همراه داشته باشد.

اخیرا در هنگام مطالعه چند منبع خارجی متوجه شدم که عنوان سازمانی و سمت نویسنده آن مقاله، Customer Engagement Manager درج شده بود. به نظر می‌رسد که اهمیت این موضوع به قدری در سازمان‌های پیشرو بین‌الملی درک شده که یک واحد سازمانی به آن اختصاص داده‌اند.

اگر نگاهی به آگهی‌های استخدام این جایگاه‌ سازمانی در سایت‌های کاریابی بین‌المللی بیاندازید، مشاهده خواهید کرد که داشتن مهارت‌ در حوزه‌های آنلاین مارکتینگ، تحلیل رفتار مصرف کننده، بازاریابی محتوا و… را پیش نیاز استخدام در این جایگاه می‌دانند.

معمولا در دو دهه گذشته، درگیر کردن مشتری بیشتر به صورت آفلاین مورد توجه قرار می‌گرفت ولی توسعه سریع شبکه‌های اجتماعی، این نقش را به مدل آنلاین تغییر داد. در نوشته‌های بعدی، بیشتر به این مفهوم خواهیم پرداخت.

 

? نوشته: مجید برقی
⚜️ گروه مدیریت ارتباط با مشتری

توسط | 1396/4/11 2:07:52 9 تیر 1396|وبلاگ دسته بندی ها|۲ نظرات

در باره نویسنده :

mm
مجید برقی، موسس گروه مدیریت ارتباط با مشتری است که به صورت تخصصی به آموزش، پژوهش و ارائه مشاوره به شرکت‌های خصوصی و دولتی در حوزه مدیریت ارتباط با مشتری می‌پردازد. وی با 18 سال تجربه فعالیت در صنایع هواپیماسازی، خودرو و فولاد، تجارب ارزشمندی را در بخش‌های بازاریابی، فروش و طراحی تجربه مشتری به دست آورده است. کارشناس مهندسی صنایع (تحلیل سیستم‌ها)،‌ کارشناس ارشد مدیریت بازرگانی‌ (مارکتینگ)‌ و سرممیز بین‌المللی ایزو 9000 می‌باشد.

۲ نظرات

  1. سید محسن شهریور 7, 1396 در 10:34 ب.ظ - پاسخ دادن

    با سلام و احترام
    مهندس آیا مقاله زیر را خوانده اید؟

    Mobile application driven consumer engagement

  2. mm
    مجید برقی شهریور 27, 1396 در 3:19 ب.ظ - پاسخ دادن

    سلام و عرض ادب آقای دکتر سید علی اکبر
    ظاهرا فرمایش شما در خصوص مقاله زیر است.
    در چند سال اخیر کارهای ارزشمندی در زمینه تاثیرات Engagement بر مشتریان اپلیکیشن‌ها انجام شده است. باعث افتخار است که از نظرات و تجربیات ارزشمند حضرتعالی در این زمینه بهره‌مند شویم.
    ارادتمند
    مجید برقی

    a b s t r a c t
    The growing popularity of mobile technologies and applications, lead many companies to
    develop relations with consumers through mobile applications. Therefore, it is important
    to understand how to design applications based on consumer preferences. This research
    seeks to understand which features of mobile applications stimulate consumer engagement
    and lead to continuous use of mobile applications. This study used an online questionnaire
    to collect data from 246 respondents. The data was analyzed making use of
    Structural Equations Modeling (SEM). The results indicate that perception of such features
    as design solutions and information quality will result in higher engagement leading to
    continuous usage of mobile applications. Moreover, consumer engagement positively
    influenced users’ intention to continuous usage of mobile applications. Inconsistent with
    expectation, consumer interaction and functionality features are not found to be positively
    related to consumer engagement with mobile applications.
    ۲۰۱۷ Elsevier Ltd. All rights reserved.

ثبت ديدگاه