هدف گذاری فروش (قسمت دوم)

//هدف گذاری فروش (قسمت دوم)

join_drcrm

 

تقریبا یک هفته از زمانی که درباره هدف‌‌گذاری فروش صحبت کردیم، گذشته است. نمی‌دانم در این فرصت دست به قلم شدید و اهداف فروش فصلی و ماهانه خود را مکتوب کردید یا نه؟ اگر هدف‌هایتان را نوشته‌اید، با این مطلب می‌توانید آن‌ها را دقیق‌تر کنید. اگر هنوز دست به کار نشده‌اید، فرصت را از دست ندهید.

برای این که اهداف نوشته‌شده شما به اصول علمی هدف‌گذاری نزدیک‌تر بشود، باید پنج خصوصیت زیر داشته باشد که  حروف اول آن‌ها، کلمه‌ِی SMART را می‌سازد:

هدف گذاری فروش SMART

 

۱- معین و مشخص باشد (Specific)

به طور دقیق مشخص کند که چه انتظاراتی دارید، چرا این موارد برای شما مهم است، چه اتفاقاتی قرار است رخ بدهد و می‌خواهید به چه نتایجی دست پیدا کنید.

 

۲-اهداف باید قابل اندازه‌گیری باشند (Measurable)

در هر زمانی بتوانید بررسی کنید که آیا در حال نزدیک شدن به اهداف مورد نظرتان هستید و چقدر با آن‌ها فاصله دارید. بهتر از تا حد امکان هدف‌های کمّی انتخاب کنید.

 

۳- دست‌یافتنی باشد (Achievable)

اهداف با آرزوها فرق دارند. اگرچه هدف‌های شما باید اندکی دور از دسترس باشد تا انگیزه حرکت به شما بدهد ولی نباید آن قدر دور دست باشد که در باورتان نگنجد.

 

۴- مرتبط با کسب و کارتان باشد (Relevant)

هدف‌هایتان را بر اساس شرایط واقعی سازمان‌تان تعیین کنید. منابع، توانایی‌ها، محدودیت‌ها، ارتباطات، مزیت‌های رقابتی و شایستگی محوری سازمان‌تان را هنگام هدف‌گذاری در نظر بگیرید.

 

۵- زمان‌بندی داشته باشد (Timely)

علاوه بر این که مشخص می‌کنید تا چه زمانی به هدف نهایی دست خواهید یافت، تعیین کنید که در طول زمان به مرور چه میزان از آن را محقق خواهید کرد.

 

پیشنهاد می‌کنم اهداف فروش خودتان را به صورت SMART طراحی کنید و همراه با ما پیش بیایید. در ادامه به زبانی ساده و کاربردی، به گام‌های بعدی دست‌یابی به اهداف فروش خواهیم پرداخت.

 

 

 

نوشته: مجیدبرقی

گروه مدیریت ارتباط با مشتری

 

توسط | 1397/5/9 12:40:20 15 خرداد 1395|وبلاگ دسته بندی ها|برچسب ها: , , , , , |۴ نظرات

در باره نویسنده :

mm
مجید برقی، موسس گروه مدیریت ارتباط با مشتری است که به صورت تخصصی به آموزش، پژوهش و ارائه مشاوره به شرکت‌های خصوصی و دولتی در حوزه مدیریت ارتباط با مشتری می‌پردازد. وی با 18 سال تجربه فعالیت در صنایع هواپیماسازی، خودرو و فولاد، تجارب ارزشمندی را در بخش‌های بازاریابی، فروش و طراحی تجربه مشتری به دست آورده است. کارشناس مهندسی صنایع (تحلیل سیستم‌ها)،‌ کارشناس ارشد مدیریت بازرگانی‌ (مارکتینگ)‌ و سرممیز بین‌المللی ایزو 9000 می‌باشد.

۴ نظرات

  1. طراحی چهره مرداد 10, 1396 در 4:08 ب.ظ - پاسخ دادن

    خسته نباشید مرسی به خاطر این مطالب
    مفید

  2. باربری مهر 20, 1396 در 11:42 ب.ظ - پاسخ دادن

    اقا خیلی وبسایتتون عالیه

ثبت ديدگاه