اگر به دنبال این هستید که در انتهای سال هدیه‌ای متفاوت برای مشتریان‌تان ارسال کنید، ایده‌های زیر به شما کمک می‌کند تا محصول یا خدمت مناسبی، با توجه به بودجه مورد نظرتان انتخاب نمایید:

? معمولا  شرکت‌ها بر روی هدایای تبلیغاتی، برند خودشان را حک می‌کنند. اولین پیشنهادم این است که لوگو و نام مشتری را بر روی هدایای تبلیغاتی درج کنید. دستگاه‌های چاپ جدید، امکان سفارش در تعداد پایین را هم فراهم کرده‌اند. ایده‌هایی مانند فنجان و نعلبکی لوکس با لوگوی مشتری می‌تواند جذابیت زیادی داشته باشد.

? این روزها یادگیری مهارت‌های مدیریتی و ارتباطی، دغدغه اکثر مدیران است. ارسال DVDهای آموزشی در حوزه‌ مهارت‌های مذاکره، ارتباطات، سخنرانی، هدف گذاری،‌ انگیزشی و… می‌تواند به غنی‌تر کردن تعطیلات مدیران کمک کند. عضو نمودن آن‌ها در مجلات یا انجمن‌های تخصصی یا پیش‌ثبت نام آن‌ها در کارگاه‌های آموزشی هم ایده جالبی برای این دسته از مدیران است.

هدایای تبلیغاتی پایان سال

? اگر اهل کتاب‌خوانی هستید و مشتری اهل مطالعه‌ای دارید، کافیست‌ کمی وقت بگذارید تا یکی از ارزشمندترین انواع هدیه را برای او پیدا کنید!

? مشتریان اهل طبیعت را با گلدان آپارتمانی یا پرندگان زینتی به خوبی می‌توان تحت تاثیر قرار داد و دلمشغولی خوبی برایشان ایجاد کرد.

? مشتریان اهل هنر با یک اثر هنری، مانند CD آخرین آثار موسیقی هنرمند مورد علاقه‌شان یا بلیط کنسرت‌ او مشعشع می‌شوند!

? هدایای دست‌ساز برای بیشتر مخاطبان با ارزش است، خصوصا اگر حرکت معنوی پشت آن باشد،‌ مثل خرید از انجمن‌های حمایت از بانوان سرپرست خانوار

? اگر مشتری‌تان به امور خیریه و فعالیت‌های عام المنفعه علاقمند است، از طرف او به موسسه خیریه‌ای کمک کنید یا سرپرستی ایتام را با نام او به عهده بگیرید.

? اهدای صنایع دستی شهرتان، برای اولین بار قابلیت به خاطر سپاری بالایی دارد، خصوصا اگر با شیرینی‌های سنتی همراه شود!

?محصولات حوزه فن‌آوری برای بیشتر طبقات مشتریان قابل استفاده است. با توجه به بودجه‌ای که تخصیص می‌دهید می‌توانید از بین  فلش مموری، ماوس بامزه، قاب عکس دیجیتال، پاور بانک، هارد اکسترنال و پک‌های لوازم جانبی دیجیتال، انتخاب خوبی داشته باشید.

 

? نوشته: مجید برقی

⚜ گروه مدیریت ارتباط با مشتری

 

دو مطلب زیر را از آرشیو مطالعه بفرمایید:

هدایای تبلیغاتی متفاوت برای مشتریان (قسمت اول)

هدایای تبلیغاتی متفاوت برای مشتریان (قسمت دوم و آخر)