چرا همه شرکت‌ها در زمینه بازاریابی محتوا موفق نیستند؟ نتایج یک تحقیق جدید در زمینه Inbound Marketing نشان می‌دهد که بازاریابی محتوا در حال 2015 تقریبا 35% افزایش داشته در حالی که فقط در 17% از مواقع مخاطبان جذب این محتوا شده‌اند. به اعتقاد TracMaven دلیل اصلی این است که «هر کاربر، ظرفیت محدودی برای خواندن محتوای ایجاد شده، لایک کردن و به اشترک گذاشتن مطالب دارد».

دو دلیل دیگر هم وجود دارد که نشان می‌دهد چرا بخش عظیمی از محتواهای تولید شده برای بازاریابی محتوا مورد توجه مخاطبان قرار نمی‌گیرد:

– فشاری که بر بازاریابان وارد می‌شود تا هر چه بیشتر محتوا تولید کنند باعث می‌شود که کیفیت مطالب پایین بیاید و به اصطلاح به مطالب آب بسته شود!

– بسیاری از بازاریاب‌های B2B هنوز یاد نگرفته‌اند چطور به صورت اثربخش تولید محتوا کنند.

Print

نکات کوتاه زیر به شما کمک می‌کند تا مطالب‌تان به صورت موثرتر با مخاطبان ارتباط برقرار نماید.

– عناوینی انتخاب کنید که باعث ایجاد انگیزه در مخاطبان برای خواندن مطلب بشود. هنگام تولید محتوا دقت کنید مخاطبان اصلی این مطلب، از کدام صنعت و با چه سمت سازمانی هستند و عنوانی انتخاب کنید که برایشان جذاب باشد.

– مطالبی منتشر کنید که برای مخاطبان ارزش آموزشی داشته باشد. مخاطبان محتوایی را مطالعه می‌کنند که چیزی از آن یاد بگیرند و برایشان مهم است که چه اطلاعات جدیدی از آن به دست می‌آورند. ارسال ایمیل‌های بدون محتوا برای مشتریان، تاثیری غیر از دلزده کردن آنان ندارد.

– محتوا را برای مخاطب، ملموس و واقعی کنید. یکی از روش‌های کاربردی، استفاده از عکس برای جلب توجه مخاطبان است. از تصاویری استفاده کنید که حس کنجکاوی را در مخاطبان برای خواندن مطالب ایجاد کند یا باعث فهم بهتر آنان شود.

– زمینه درگیر شدن بیشتر مخاطبان با محتوا را فراهم کنید. به عنوان مثال در پایین ایمیل کوتاهی که می‌فرستید، لینک دانلود یک کتاب الکترونیک جذاب را هم بگذارید که خواننده با انگیزه دانلود آن، به سایت شما مراجعه کند.

 

ترجمه و بازنویسی: صادق رشیدی

گروه مدیریت ارتباط با مشتری

telegram

کانال تلگرام: https://telegram.me/DrCRM