بازار مشاوره املاک، این روزها بسیار پر رقابت شده و ابزارهای جدیدی مثل وب‌سایت‌ها و اپلیکیشن‌های فعال در زمینه مشاوره املاک، صفحات و کانال‌های خرید و فروش و اجاره املاک در شبکه‌های اجتماعی و… مراجعه مستقیم مشتریان به بنگاه‌های املاک را کاهش داده است. CRM ابزاری است که به دفاتر املاک کوچک یا شرکت‌های بزرگ فعال در این صنعت، کمک می‌کند تا بتوانند ارتباط موثرتری با مشتریان‌شان برقرار کنند و سهمی از این بازار را به خود اختصاص بدهند.

مدیریت ارتباط با مشتری در دفاتر املاک

 

نرم‌افزارهای CRM این امکان را به شما می‌دهند که هر نوع اطلاعاتی از مشتریان‌تان را ذخیره کنید و با به کارگیری این ابزارها، مشتریان خودتان را بهتر بشناسید، روندهای بازار را کشف کنید و استراتژی‌های بازاریابی مناسبی با توجه به علاقمندی مشتریان‌تان اتخاذ نمایید. هرچه اطلاعات شما درباره مشتریان‌تان بیشتر باشد، می‌توانید خدمت بهتر و سفارشی‌سازی شده‌تری به آنان ارائه کنید.

اطلاعات هر مشتری از جمله محدودیت بودجه، برنامه زمانی خرید یا اجاره، اندازه و مشخصات ملک مورد علاقه و… به سادگی در نرم‌ افزار CRM قابل ذخیره‌سازی است. شما می‌توانید در نرم‌ افزار CRM تنظیم کنید که دو ماه قبل از پایان مدت اجاره هر ملک، آلارم یادآوری برایتان ارسال کند که با صاحب‌خانه و مستاجر تماس بگیرید و جلسه‌ای تنظیم کنید تا قرارداد اجاره را در دفترتان تمدید کنند، یا اگر قصد جابه‌جا شدن دارند، مستاجر و خانه جدیدی برایشان پیدا کنید. می‌توانید تنظیم کنید که این پیغام به صورت اتوماتیک برای صاحب‌خانه یا مستاجر هم از طریق پیامک یا ایمیل ارسال شود.

 

… ادامه دارد …

 

? نوشته: مجید برقی

⚜ گروه مدیریت ارتباط با مشتری