join_drcrm

 

هنگامی که دارید به صورت تلفنی یا در جلسه حضوری با علاقمندان به همکاری در حوزه بازاریابی محتوا مصاحبه کنید، می‌توانید از پیشنهاد‌های زیر برای انتخاب بهتر نیروی مورد نظرتان بهره بگیرید:

بررسی کنید که خودشان در مورد شرح شغل‌شان چقدر اطلاع دارند. از آن‌ها بپرسید که چرا می‌خواهند در سازمان شما کار کنند. آیا فقط می‌گویند که دوست دارند با شما همکاری داشته باشند یا این که اعلام می‌کنند به بازاریابی دیجیتال علاقمندند. مخاطب شما باید احساس خوبی به شغل بازاریابی محتوا داشته باشد. از میان کلام آن‌ها کشف کنید که آیا این موضوع جزو علاقمندی‌هایشان هست و چرا فکر می‌کنند این شغل، کاری ارزشمند است؟

استخدام بازاریاب محتوا (2)

از آن‌ها بخواهید یک نمونه موفق از بازارایابی محتوا را که خودشان علاقه دارند، برایتان مثال بزنند. در مورد این مثال به طور مفصل با آن‌ها صحبت کنید و به این نتیجه برسید که به کدام نوع از محتوا علاقه بیشتری دارند. دقت کنید که تجربیات آن‌ها در کسب و کارهای B2B بوده یا B2C  و آیا تجربیات‌شان با نوع کسب و کار شما مرتبط است یا خیر.

در همان جلسه از آن‌ها بخواهید در قالب طوفان فکری، محتوای خلاقانه ارائه کنند. این افراد قرار است به طور تنگاتنگ با شما یا شرکت‌تان همکاری کنند. ایده‌های جالبی روی میز بریزید و زاویه دید آن‌ها را بسنجید. یک بازاریاب محتوای حرفه‌ای، نسبت به ایده‌ها کنجکاو است، شنونده خوبی است و در پیدا کردن راه‌های جدید، شما را همراهی خواهد کرد.

از آن‌ها بخواهید برند شما را بعد از اجرای بازاریابی محتوا توصیف کنند. حتی اگر کار‌آفرینی هستید که یک استارت‌آپ جدید راه‌اندازی کرده است،‌ یک نیروی حرفه‌ای بازاریابی محتوا باید بتواند نسبت به برندی که می‌خواهد در شکل‌گیری آن مشارکت داشته باشد، تصویر نسبتا شفافی ارائه بدهد.

فقط در مورد خلاقیت صحبت نکنید، بلکه به داده‌ها هم بپردازید. بازاریاب‌های محتوا باید درک صحیحی از کار و شاخص‌های اندازه‌گیری آن داشته باشند. افرادی که فقط دنبال ایده‌های خلاقانه هستند ولی درک صحیحی از روش اجرای این ایده‌ها ندارند، کمک زیادی به شما نخواهند کرد.

به طور خلاصه، یک نیروی خوب برای بازاریابی محتوا باید نمره مناسبی در شایستگی‌های زیر کسب کند: خلاق باشد، روحیه مشارکت و کار تیمی داشته باشد، در کارها شاخص‌گرا و نتیجه‌گرا باشد و مشتری‌محوری در دیدگاه و عملکرد او دیده شود.

 

?

ترجمه و بازنویسی: نیما شفیعی

گروه مدیریت ارتباط با مشتری