join_drcrm
این روزها گرایش شرکت‌ها به بازاریابی محتوا بسیار زیاد شده است و بیشتر صاحبان کسب و کار تلاش می‌کنند از این روش نوظهور در برقراری ارتباط موثرتر با مخاطبان‌شان استفاده کنند. “موسسه بازاریابی محتوا” این مفهوم را به صورت زیر تعریف کرده است:

«بازاریابی محتوا یک رویکرد استراتژیک در بازاریابی است که بر روی ایجاد و توزیع محتوایی ارزشمند، مرتبط و مستمر برای جذب و نگهداری بخش مشخصی از مخاطبان تمرکز دارد و هدف آن، فعال کردن بخش‌های سودآور از مشتریان است».

ولی این همه علاقه به بازاریابی محتوا از کجا ایجاد شده است؟ کسب و کارها به طور فزاینده و به درستی، بر روی مشتریان و ارائه خدمات به آن‌ها تمرکز دارند. بازاریابی محتوا ابزاری برای خدمت‌رسانی به مشتریان است و هدف آن فقط تقویت برند سازمان نیست. وقتی بازاریابی محتوا را با سایر کانال‌های سنتی بازاریابی مقایسه کنید، تمایز آن مشخص می‌شود.

استخدام بازاریاب محتوا

 

ممکن است شما مالک یک کسب و کار کوچک باشید و بخواهید فردی را برای بازاریابی محتوا استخدام کنید. شاید حتی مجموعه شما، یک تیم بازاریابی محتوا داشته باشد ولی بخواهید کیفیت محتوای ارائه شده را بالاتر ببرید. پس اگر قصد استخدام فردی برای بازاریابی محتوا را دارید، بهتر است نکات زیر را در نظر بگیرید:

 

شرح شغل:

متخصصین بازاریابی محتوا نقش‌ها و فعالیت‌های بسیار متفاوتی را به عهده می‌گیرند. قبل از هر چیز برای خودتان مشخص کنید که از این فرد چه انتظاراتی دارید؟ آیا به دنبال یک استراتژیست و نویسنده هستید؟ به کسی نیاز دارید که برایتان کتاب الکترونیک و وب‌سایت تعاملی طراحی کند؟ می‌خواهید بروز رسانی صفحات شرکت در شبکه‌های اجتماعی را به او بسپارید؟

 

لیست زیر به طور مثال کارهایی را که یک متخصص بازاریابی محتوا انجام می‌دهد، به نمایش می‌گذارد:

– 10% تدوین استراتژی محتوا

– 10% بروز کردن سرمقاله روزانه

– 50% تولید محتوای دست اول

– 15% مدیریت پاسخگویی به مخاطبان در وب‌سایت و شبکه‌های اجتماعی

– 15% ویرایش محتوای تولید شده توسط سایرین

 

برای استخدام بازاریاب محتوا، بررسی سبد توانمندی‌های او مهم‌تر از رزومه است. یک نیروی خوب باید انواع مختلف محتوا را به خوبی بشناسد و توانایی تولید مطالب جذاب در قالب‌های متنی، صوتی و تصویری را داشته باشد. اگر فردی به عنوان متقاضی استخدام در این شغل به شما مراجعه کرد، برای آشنایی با سبد توانمندی‌هایش می‌توانید تست نوشتن، ویراستاری و طوفان فکری در زمینه استراتژی بگیرید.

 

… ادامه دارد…

 

?

ترجمه و بازنویسی: نیما شفیعی

گروه مدیریت ارتباط با مشتری