استقرار CRM
استقرار نرم افزار CRM چه مراحلی دارد؟
نیاز سنجی
تحلیل تناسب نرم افزاربا نیازمندی های کسب و کار
در اولین مرحله، بررسی میشود که آیا امکانات و ابزارهای نرمافزار با نیازمندیهای کسبوکار متناسب است؟
طراحی
بهبود فرآیندها با هدف استقرار در نرم افزار
در ادامه، فرآیندهای فعلی سازمان به گونهای بهبود مییابند که قابل مکانیزه شدن توسط ابزارهای نرمافزار باشند.
سفارشی سازی
متناسب سازی نرم افزار بر اساس فرآیندهای جدید
در این مرحله، گردشکارها، فرمها و گزارشها در نرمافزار پیادهسازی میشود و یکپارچهسازی صورت میگیرد.
آموزش
ارائه آموزش به کارکنان در سطوح اپراتوری و ادمین
همزمان با ارائه آموزشهای اپراتوری به کاربران، مهارتهای سفارشیسازی عمومی، به ادمین سیستم آموزش داده میشود.
راهبری
هدایت سازمان در راستای بهبود ارتباط با مشتری
پس از استقرار نرمافزار، ابعاد مختلف سیستم با هدف برقراری ارتباط اثربخش با مشتریان، پایش میشود و بهبود مییابد.
چرا نرمافزارهای CRM نیاز به سفارشیسازی دارند؟
چون راهکارهای نرمافزاری CRM، شامل مجموعه جداول پایه مانند سرنخ، سازمان، اشخاص، فرصت فروش، پیشفاکتور و… هستند ولی فرآیندهای بازاریابی، فروش و خدمات پس از فروش در آنها از پیش تعریف نشده است. چرا؟ به این دلیل که این فرآیندها از سازمانی به سازمان دیگر، متفاوت هستند.
شرکتهای نرمافزاری برای حل این مساله، ابزارهایی مانند فرمساز، گزارشساز و موتور گردشکار در اختیارتان قرار میدهند تا با استفاده از آنها، نرمافزار را متناسب با نیازهای کسبوکارتان سفارشیسازی کنید.
سفارشی سازی نرم افزار
آیا خودمان در سازمان میتوانیم سفارشیسازی نرمافزار را انجام دهیم؟
سفارشیسازی نرمافزار، نیاز به دو مهارت دارد. مهارت اول، «تسلط کامل به امکانات نرمافزار» و مهارت دوم، «بهبود فرآیندها با هدف استقرار در راهکار نرمافزاری» است. مهارت دوم بسیار مهم است چون یکی از مهمترین دلایل شکست پروژههای استقرار نرمافزار CRM این است که فرآیندهای جاری سازمان در نرمافزار، پیادهسازی میشوند.
این کار ایراد دارد؟ بله، چون اگر فرآیندهای سازمان برای استقرار در راهکار نرمافزاری، بهینهسازی نشوند، حتی ممکن است این نرمافزار باعث پیچیدهتر شدن فعالیتهای سازمان شود؛ در نتیجه کارکنان بعد از مدتی آن را کنار میگذارند و دوباره به روشهای قبلی انجام کارها برمیگردند. بنابراین اگر به هر دو مهارت لازم برای استقرار نرمافزار، مسلط هستید، خودتان نرمافزار را مستقر کنید؛ در غیر این صورت از یک مجموعه مهندسی مشاور حرفهای کمک بگیرید.
بهترین CRM
بهترین نرم افزار CRM کدام است؟
معمولا مدیران کسبوکارها با بزرگ شدنِ ابعاد سازمانشان کمکم به این نتیجه میرسند که زیرساختهای جزیرهای و روشهای دستی ارتباط با مشتری، دیگر پاسخگوی نیازهای امروز سازمان برای مدیریت مشتریان نیست؛ بنابراین راه حل را در خرید نرمافزار CRM میبینند و تیمی را برای شناسایی مناسبترین نرمافزار، مامور میکنند.
اعضای تیم انتخاب نرمافزار در ابتدای کار، به سراغ شرکتهای نرمافزاری میروند و با دموی نرمافزارها و امکانات آنها آشنا میشوند. بعد از دیدن چند نرمافزار، کمکم پیچیدگی این تصمیم برایشان آشکار میشود، چون شباهتها و تفاوتهای بین راهکارهای نرمافزاری CRM، بهگونهای است که انتخاب را برایشان دشوار میکند.
کسبوکارهایی که در این مسیر به تیم مشاورانِ شرکت ما میرسند، اولین سوالشان این است که «آیا نرمافزار CRM خوب سراغ دارید؟». برایشان توضیح میدهیم که درباره خوب یا بد بودنِ یک نرمافزار، بهصورت مستقل نمیتوان نظر داد، بلکه ابتدا باید نیازمندیهای سازمان را شناخت و بر اساس آن، نرمافزار مناسب را انتخاب کرد.
سوال بعدی معمولا این است که «شما در شرکت خودتان از چه نرمافزاری استفاده میکنید؟». احتمالا انگیزه پرسیدن این سؤال را باید در تمایل آنان به کوتاهکردن مسیر انتخاب، جستجو کرد. طبیعتا پاسخ، این خواهد بود که مناسببودن یک نرمافزار با نیازمندیهای شرکت ما، الزاما به معنی مناسببودن آن برای سازمان شما نیست.
مدل DrCRM
در انتخاب نرمافزار CRM
تعیین هدف
برای حل کدام مسائل و دغدغهها به دنبال خرید نرمافزار CRM هستید؟
اولویتبندی نیازها
کدامیک از امکانات و ابزارهای نرمافزارهای CRM برای شما اهمیت بیشتری دارند؟
تهیه RFP
در مستند «درخواست ارسال پروپوزال» چه انتظارات و نیازهایی را درج میکنید؟
تحلیل تناسب
پیشنهادهای هر کدام از شرکتهای نرمافزاری چقدر با نیازهایتان تناسب دارد؟
انتخاب نهایی
شرایط قراردادی و پشتیبانی کدام شرکت را به سایرین ترجیح میدهید؟
چرا مشاوره انتخاب نرمافزار گروه DrCRM را به شما پیشنهاد میدهیم؟
- ما مشاور مستقل در حوزه CRM هستیم.
- ما تولید کننده یا فروشنده نرمافزار CRM نیستیم.
- ما برای مشاوره انتخاب نرمافزار، منفعتی از سوی شرکتهای نرمافزاری نداریم.
- مشاوره انتخاب نرمافزار، ریسک شکست پروژه استقرار نرمافزار CRM را کاهش میدهد.
- مدل DrCRM© در انتخاب نرمافزار بر اساس مطالعه متدهای موفق بینالمللی طراحی شده است.
خدمات DrCRM
گروه DrCRM© چه خدماتی برای انتخاب نرمافزار ارائه میدهد؟
طراحی فرآیند و تهیه RFP
در این مرحله فرآیندهای ارتباط با مشتری جهت پیادهسازی در راهکار نرمافزاری CRM مدلسازی میشوند.
کسبوکارهایی که قصد دارند برای انتخاب نرمافزار CRM، مستند RFP تهیه کنند.
تحلیل تناسب نرمافزارهای CRM
میزان تناسب هر کدام از راهکارهای CRM موجود در بازار با RFP تهیه شده بررسی میگردد.
سازمانهایی که میخواهند از تجربه یک مشاور مستقل در این مسیر بهرهمند شوند.
راهبری استقرار نرمافزار CRM
راهکار نرمافزاری CRM به صورت گام به گام پیادهسازی میشود و ممیزی آن انجام میگردد.
مجموعههایی که میخواهند یک سیستم مدیریت ارتباط با مشتری اثربخش داشته باشند.
بهرهگیری از کارگاهها و مشاورههای انتخاب نرمافزار CRM چه نتایجی دارد؟
- تسلط به مفاهیم تخصصی در حوزه نرم افزارهای CRM
- آشنایی با امکانات نرم افزارهای CRM و کاربردهای آنها
- شناسایی نیازمندیها و انتظارات سازمانها از نرم افزارهای CRM
- کسب مهارت در تهیه RFP برای خرید نرم افزار CRM
- توانایی مقایسه و امتیازدهی پیشنهادهای شرکتهای نرم افزاری
- کسب مهارت در تحلیل تناسب نرم افزارهای CRM با نیازمندیهای سازمان
- کاهش ریسک خرید ناموفق نرم افزار CRM
دریافت خدمات مشاوره و آموزش
فرم زیر را تکمیل بفرمایید تا همکاران ما با شما تماس بگیرند.