مقالات و برنامه های آموزشی و سایر مطالب Drcrm

جستجو

ارتباط با مشتریان برندهای لوکس

بازاریابی و ارتباط با مشتریان  برندهای لوکس نسبت به سایر برندها کاملا متفاوت هست. در بازارهای انبوه، برندها تلاشluxury clothing brand logos می‌کنند تا به وسیع‌ترین طیف ممکن از مشتریان دست پیدا کنند، ولی افزایش مشتریان یک برند لوکس باعث کاهش ارزش آن برند می‌شود. برای همین، برندهایی نظیر هاکوپیان، ایکات، گراد یا ماکسیم، سعی می‌کنند احساس تعلق به برند را تنها در یک طیف خاص از مشتریان ایجاد کنند و فقط آن‌ها را وفادار نگه‌ دارند.

مشتریان برندهای لوکس، به قیمت حساس نیستند، بلکه می‌خواهند منحصر به فرد باشند و متفاوت از دیگران به نظر بیایند. حاشیه سود این برندها که به بازار آن‌ها Niche Market نیز می‌گویند، بسیار بالاست و تقریبا هیچ وقت تلاش نمی‌کنند با مکانیزم‌های تشویقی، تعداد مشتریان را بالا ببرند، چون اگر شما کت و شلوار هاکوپیان را هر جایی ببینید، دیگر هاکوپیان نخواهد بود.

برندهای معمولی، خود را با رقبا مقایسه می‌کنند و می‌کوشند تا مزایای بهتری نسبت به رقبا داشته باشند، اما برندهای لوکس سعی می‌کنند به مشتریانشان حس خاص بودن بدهند. این برندها به دنبال خوشنود ساختن همه نیستند، بلکه در پی وفادار کردن معدود مشتریان خود هستند.

 

نوشته: مجید برقی

کانال تلگرام: https://telegram.me/DrCRM

برچسب ها

این مقاله را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *