مقالات و برنامه های آموزشی و سایر مطالب Drcrm

جستجو

افزایش فروش از طریق خدمات مشتری

تیم خدمات پس از فروش شرکت تا زمانی نه چندان دور، به عنوان مرکز هزینه به حساب می‌آمد ولی در بازاریابی جدید، از این ظرفیت برای بازاریابی و فروش استفاده می‌شود. به همین دلیل است که استارت‌آپ‌ها تلاش می‌کنند تا نسخه رایگان از محصولاتشان را در اختیار کاربران قرار دهند تا کارشناسان خدمات پس از فروش بتوانند این کاربران را به مشتری تبدیل کنند. توصیه‌های زیر به تیم خدمات پس از فروش کمک می‌کند تا این راه را بهتر طی کنند:

money

– امکان چت آنلاین برای خدمات مشتری را فراهم کنید:

راه اندازی چت آنلاین با کارشناسان پشتیبانی – نه فروش – در وب‌سایت باعث می‌شود که مشتریان به سرعت به خدمات شما اعتماد کنند. معمولا افراد نسبت به این که در اولین تماس خود را از ایمیل استفاده کنند، مقاومت دارند. آمارها نشان می‌دهد که 60% از افراد نسل جدید، چت آنلاین را به ارسال ایمیل یا تماس تلفنی ترجیح می‌دهند.

 

– مشتریان جدید را به خدمات پس از فروش مرتبط کنید:

هنگامی که کاربران جدید در سایت شما ثبت‌ نام می‌کنند، یک ایمیل سفارشی‌سازی شده خوش‌ آمد برایشان بفرستید و آن‌‌ها را درباره نحوه ارتباط با واحد خدمات پس از فروش، راهنمایی کنید. بعضی از این مشتریان را انتخاب کنید و طی تماس تلفنی بپرسید که آیا به کمک شما نیاز دارند؟ این کار را می‌توانید با ارسال ایمیل هم انجام دهید. اگر مشتریان به شما دسترسی داشته باشند، راحت‌تر خرید می‌کنند.

 

– به تازه واردها خدمات رایگان بدهید:

یکی از مشکلات استفاده از محصولات ابری یا خدماتی که به صورت آنلاین ارائه می‌شود، آموزش دادن به کاربران است. به کاربران جدید، خدمات تک به تک و رایگان ارائه کنید و مشکلاتشان را برطرف نمایید. این ارتباط موثر باعث می‌شود آن‌ها هم لطف شما را با کارت اعتباری‌ خودشان جبران کنند!

 

– به تیم خدمات آموزش بدهید بیش‌فروشی (Upsell) کنند:

شرکت‌هایی که خدمات آنلاین ارائه می‌دهند، معمولا طرح‌های مختلف خدمت با قیمت‌گذاری متفاوت دارند. به تیم پشتیبانی فنی آموزش بدهید که به مشکلات کاربران به دقت گوش کنند و برای برطرف شدن مسائل آن‌ها، پیشنهاد کنند که از طرح‌های بالاتر با قیمت بیشتر استفاده نمایند.

 

– مشتریانتان را به فروشنده تبدیل کنید:

برای موفقیت در بازایابی و فروش،‌ به تیمی بیش‌تر از کارشناسان فروش‌تان نیاز دارید. مشتریان اگر احساس کنند مهمترین دغدغده شما پول درآوردن است،‌ از برند شما حمایت نمی‌کنند. مشتریان را در اولویت اول همه کارها قرار دهید و برای توانمندسازی آن‌ها برنامه‌ریزی کنید. آن دسته از مشتریان که از شما خدمات خوب دریافت کنند، به تیم فروش‌تان اضافه خواهند شد!

 

ترجمه و بازنویسی: صادق رشیدی

گروه مدیریت ارتباط با مشتری

telegram

کانال تلگرام: https://telegram.me/DrCRM

برچسب ها

این مقاله را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *