وبلاگ
بعله!!!
بعضی از فروشندهها وقتی میخواهند جواب تلفن را بدهند، با لحنی خشن و طلبکارانه میگویند: “بعله…”، انگار که مزاحمشون شدی و از این که اسباب ناراحتیشون رو فراهم کردی، باید عذرخواهی کنی. بعضی دیگه هم کلمه “الو…” را به قدری با عصبانیت تلفظ میکنند که دوست داری قبل از شروع مکالمه، تلفن را قطع کنی.
پذیرش این برخورد وقتی سختتر میشه که میدونی این فروشنده، شمارهات رو در گوشیش ذخیره کرده و با علم به این که یک مشتری پشت خط هست، این طوری بعععله میگه!
حتی اگر نخواهیم به این موضوع اشاره کنیم که فرهنگ و اعتقادات ما به پیشقدم شدن در سلام، تاکید داره، نگاه مادی و سود شخصی حکم میکنه که در برخورد با مشتری، اصول اولیه ادب و احترام را رعایت کنیم تا باعث رنجش و رویگردانی مشتری نشویم.
?
نوشته: مجیدبرقی
گروه مدیریت ارتباط با مشتری