مقالات و برنامه های آموزشی و سایر مطالب Drcrm

جستجو

تازه‌ ترین‌ ها و پرفروش‌ ترین‌ ها

اگر اهل مراجعه حضوری به کتاب فروشی‌ها باشید، احتمالا دیده‌اید که این فروشگاه‌ها معمولا دو لیست “تازه‌ ترین‌ ها” و “پرفروش‌ ترین‌ ها”، مربوط به هفته یا ماه گذشته را در معرض دید مشتریان قرار می‌دهند.

مخاطب “تازه‌ ترین‌ ها”، افراد ریسک‌پذیر هستند که همیشه علاقه‌ دارند از آخرین رویدادها مطلع باشند و تجربه‌های جدیدشان را با دیگران به اشتراک بگذارند. در کتاب “گاو بنفش” نوشته “ست گادین” می‌توانید اطلاعات بسیاری درباره این طبقه از مشتریان و نحوه برخورد با آنان کسب کنید.

تازه‌ ترین‌ ها و پرفروش‌ ترین‌ ها

مخاطب “پرفروش‌ ترین‌ ها” کسانی هستند که به منحنی نرمال در روندهای اجتماعی پایبندند و از مد‌ها – به معنای آماری آن – پیروی می‌کنند. این افراد معتقدند که اگر تعداد قابل توجهی از مردم، علاقمند به یک محصول باشند، به احتمال بالا آن محصول از جذابیت کافی برای خرید برخوردار است.

معمولا در جلسات مشاوره با شرکت‌های B2C، تلاش می‌کنم با کمک کارشناسان بازاریابی و فروش آن شرکت، تا حدی که داده‌های سازمان اجازه می‌دهد، دو لیست از تازه‌ ترین‌ ها و پرفروش‌ ترین‌ ها تهیه کنیم. در مرحله بعد، با تحلیل سوابق خرید مشتریان قبلی، مشخص کنیم هر مشتری در کدام یک از طبقات “ریسک‌پذیر” یا “پیروی‌کننده” قرار می‌گیرد.

با ثبت برچسب طبقه مشتری در نرم افزار CRM، کارشناسان فروش هنگام تماس بعدی با او، به خوبی متوجه می‌شوند که برای بالا بردن احتمال فروش دوباره به او، در مورد محصولات جدید صحبت کنند یا محصولات پرفروش را به او معرفی نمایند.

ضمنا در به‌کارگیری ابزارهای اتوماسیون بازاریابی مانند ایمیل‌ مارکتینگ یا SMS مارکتینگ، وجود این برچسب به تیم بازاریابی کمک می‌کند تا ابزارهای CRM را به صورت هوشمندانه‌تر و هدفمندتر، در برگزاری کمپین‌های تبلیغاتی به کار بگیرند.

 

? نوشته: مجید برقی

⚜ گروه مدیریت ارتباط با مشتری

 

برچسب ها

این مقاله را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *