مقالات و برنامه های آموزشی و سایر مطالب Drcrm

جستجو

هدایای تبلیغاتی متفاوت برای مشتریان (قسمت دوم و آخر)

 

در این قسمت می‌خواهم روشی را به شما معرفی کنم که سر و کارش با حساب بانکی‌تان خیلی کمتر از پیشنهادات قبلی است، ولی اثراتی بسیار بیشتر دارد. اگر می‌خواهید مشتریان ارزشمندتان را تحت تاثیر قرار دهید، با ارزش‌ترین چیزی که در اختیار دارید را به آن‌ها اختصاص بدهید، یعنی وقتتان را!

به مشتریان خوبتان زنگ بزنید و بگویید که می‌خواهید یک روز ناهار به دفترشان بروید. شاید بهتر باشد بگویید ناهار مهمان شما باشند و با هم به یکی از رستوران‌های سنتی در مناطق خوش آب و هوای حاشیه شهر بروید. مقابل او بنشینید و بگذارید خوب صحبت کند. از رکود صنعت، بحران نقدینگی، تعدیل پرسنل بگوید و شما خوب گوش کنید. همین گوش دادن و آشنا شدن با مشکلات مشتریان می‌تواند اثرات شگفت انگیزی در کسب و کار شما داشته باشد، زیرا به شما نشان می‌دهد چگونه باید محصولات یا خدمات خود را با توجه به محدودیت‌های آنان تغییر دهید.

هدایای تبلیغاتی متفاوت مشتریان

در صورتی که مشتریان‌تان در استان‌های مختلف پراکنده هستند، یکی دو روز به استان‌های اصلی اختصاص بدهید و به مشتریان مهم‌تان سر بزنید. برای این چند روز کار دیگری تنظیم نکنید و بگذارید متوجه شوند که فقط برای دیدن آن‌ها به شهرشان رفته‌اید.

اگر کسب و کار شما به صورتی است که با نمایندگی‌های فروش کار می‌کنید، در آخر سال برنامه‌ای دور همی در یک فضای غیر رسمی تنظیم کنید و در صورت امکان، بساط کباب و جوجه را تدارک ببینید تا فضا غیر رسمی‌تر شود. اجازه بدهید نمایندگان فروش شرکت‌تان با شما احساس راحتی کنند. بخشی از وقت این جلسه را به شنیدن حرف‌های آن‌ها اختصاص دهید.

در صورتی که برای‌تان مقدور است، در یک فضای رسمی‌تر،‌ از خانواده‌های آنان هم دعوت کنید تا همراه شما باشند. بین فرزندانشان مسابقه برگزار کنید و جایزه بدهید. در انتهای برنامه، به قید قرعه به یکی دو نفر از حضار، هدیه بدهید.

روش‌های زیادی برای تاثیرگذاری بر مشتری وجود دارد که در این سری به همین مقدار بسنده می‌کنیم و سایر موارد را در نوشته‌هایی جداگانه بررسی خواهیم کرد.

 

نوشته: مجید برقی

گروه مدیریت ارتباط با مشتری

PDF Vector

دریافت فایل پی‌دی‌اف این نوشته: http://drcrm.ir/wp-content/uploads/2015/11/DrCRM-هدیه-تبلیغاتی-متفاوت-برای-مشتریان-قسمت-دوم-و-آخر.pdf

 

برچسب ها

این مقاله را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *