مقالات و برنامه های آموزشی و سایر مطالب Drcrm

جستجو

تخفیف ویژه | 60% تخفیف!

ایجاد حس گرفتن تخفیف ویژه در مشتریان باعث افزایش رضایت از خرید آنها میشود. سال 1381 در شرکتی شاغل بودم؛ روزی در بین همکاران مسابقه‌ای برگزار شد و قرار شد برای برنده، ‌یک کادوی ۵۰۰۰ تومانی بخریم. در مسیر بازگشت به منزل از یک لباس فروشی، یک پیراهن مردانه مناسب قیمت کردم که ۵۲۰۰ تومان بود و فروشنده گفت:«حداکثر می‌‌توانم ۲۰۰ تومان تخفیف بدهم چون خودم تولید کننده آن هستم و کمتر‌ از این قیمت، برایم سود ندارد».

60 Percent off
چند قدم جلوتر دقیقا همان پیراهن را پشت ویترین مغازه‌ای دیگر دیدم که فروشنده گفت قیمت آن ۱۲۰۰۰ تومان است! خواستم بیرون بیایم که گفت: «چند می‌خواهی؟» ماجرا را توضیح دادم و گفتم حداکثر می‌‌توانم ۵۰۰۰ تومان برای این هدیه هزینه کنم. گفت:‌«۸۰۰۰ تومان ببر». دوباره که قصد من برای بیرون‌ آمدن را دید،‌ لباس را در کیسه‌ای قرار داد و گفت: «باشه،‌ همان ۵۰۰۰ تومان خودت!»
اگر قرار بود آن لباس را برای خودم بخرم و قیمت واقعی‌اش را نمی‌دانستم،‌ شاید اگر حداکثر ۲۰۰۰ تومان تخفیف می‌‌گرفتم،‌ کلی هم خوشحال می‌‌شدم که تخفیف ویژه گرفته ام.  برایم جالب بود که آن فروشنده حاضر شد %60 تخفیف برای کالایش اعمال کند. استراتژی‌ قیمت‌گذاری او چگونه بوده و چقدر برای تخفیف، جا گذاشته است؟

 

نوشته: مجید برقی

کانال تلگرام: https://telegram.me/DrCRM

برچسب ها

این مقاله را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *