وبلاگ
چه پستی در شبکه های اجتماعی منتشر کنم؟
یکی از بیشترین سوالاتی که با آن برخورد کردم این بوده که چه پستی باید در شبکه های اجتماعی منتشر کرد؟ این موضوع شاید دغدغه بسیاری از کسب و کارها باشه. به صورت کوتاه باید عرض کنم انواع پست در شبکه های اجتماعی به چهار تیپ از لحاظ موضوعی تقسیم بندی میشه، البته این تقسیم بندی بر مبنای تجربه و مطالعات شخصی بنده بوده و شاید همکارانم این تقسیم بندی رو به نوعی دیگه انجام بدن:
۱- پستهای آموزشی و اطلاع رسانی (Educational & Informational Post)
۲- پستهای سوالی (Question Form Post)
۳- پستهای جالب و بامزه (Funny Post)
۴- پستهای تبلیغاتی (Promotional Post)
یک قانون نانوشته در شبکه های اجتماعی وجود داره و آن اینکه بسیاری از مخاطبان، پستهای تبلیغاتی که به صورت مستقیم به تبلیغ خدمات و محصولات شرکتها میپردازد رو دوست ندارند. به همین دلیل اکثر صاحب نظران میزان انتشار این پست ها رو ۸۰ به ۲۰ در نظر میگیرن، یعنی از هر ۱۰ پست فقط ۲ تا پست تبلیغاتی از خودتون یا محصولات و خدماتتون منتشر کنید. البته با توجه به فضای فرهنگی حاکم بر ایران به اعتقاد بنده میتونه در ایران حتی ۹۰ به ۱۰ هم باشه.
در خصوص پستهای بامزه و جالب هم باید عرض کنم در انتشار این نوع از پستها باید بسیار محتاط باشید که به برند شخصی و شرکتی شما لطمهای وارد نشه و نوع مطلب طنز شما خیلی دور از فضای کاری و حرفه ای شما نباشه. در حقیقت بهتر هست در صورت امکان با استفاده از مفاهیم و موضوعات مرتبط و نزدیک به کسب و کار خودتون کمی شوخی کنید و مطالب جالب منتشر کنید.
بیشترین تعداد پستهای شما بهتر هست از نوع پستهای آموزشی و اطلاع رسانی در خصوص صنعت کاریتون باشه. با این گونه پستها شما به نوعی در حوزه کاریتون به عنوان متخصص شناخته خواهید شد.
نوشته: امیر حسین کلهر
گروه مدیریت ارتباط با مشتری