وبلاگ
کاربرد وبینار (webinar) در مدیریت ارتباط با مشتری (CRM)
وبینار (webinar) ترکیبی از دو کلمه وب (web) و سمینار (seminar) است؛ به عبارت دیگر، وبینار همان سمینار یا کارگاه آموزشی است که تحت وب برگزار میشود. این تکنولوژی جدید که با توسعه اینترنت پرسرعت معرفی شده، به شما امکان میدهد پشت میز کارتان بنشینید و از سمینارهای اینترنتی مورد علاقهتان که در گوشه و کنار جهان برگزار میشود، بهرهمند شوید.
برای حضور در وبینار، شما فقط نیاز به یک کامپیوتر دارید که به اینترنت متصل باشد. هنگامی که از طریق مرورگر به سایت برگزار کننده وبینار وصل شوید، میتوانید صدا و تصویر سخنران را دریافت کنید و فایلهای ارائه را ببینید. چتباکس و تماس صوتی به شما اجازه میدهند که بتوانید با ارائه دهنده ارتباط برقرار نمایید. شما حتی میتوانید فیلم وبینارهای قبلی را دانلود کرده و به صورت آفلاین مشاهده کنید.
اگر متقاضیان یا مشتریانتان در مناطق مختلف جغرافیایی پراکنده هستد، این خدمت به شما کمک میکند با کمترین هزینه و کمترین وقت، با آنها ارتباط بر قرار کنید. بعد از برگزاری نمایشگاه میتوانید برای تمامی افرادی که به عنوان سرنخ (Lead) شناسایی کردهاید، یک وبینار برگزار کنید و به معرفی سازمان خود و محصولات و خدماتتان بپردازید. حضور مشتریان وفادار قبلیتان در بخش پرسش و پاسخ، میتواند تاثیر بسیاری بر جلب اعتماد مخاطبان داشته باشد.
برگزاری دورههای آموزشی برای مشتریان قبلی، خصوصا در زمینه بهرهبرداری بهتر از محصولات، یکی از موثرترین کاربردهای وبینار است. در این جلسات سعی کنید بخش قابل توجهی از زمان را به ارائه تجربیات مشتریان موفق اختصاص بدهید. این کار باعث میشود که شرکتکنندگان با راهحلهای کاربردی همکارانشان آشنا شوند و انگیزهشان برای حضور در جلسات بعدی، بالاتر برود.
خوشبختانه مجموعههای خوبی در کشورمان در حال ارائه خدمات وبینار هستند و سرعتهای متداول اینترنت خانگی و اداری، به راحتی جوابگوی پهنای باند مورد نیاز برای برقراری یک ارتباط با کیفیت است.
نوشته: مجید برقی
گروه مدیریت ارتباط با مشتری
دریافت فایل پیدیاف این نوشته: http://drcrm.ir/wp-content/uploads/2015/12/DrCRM-کاربرد-وبینار-در-مدیریت-ارتباط-با-مشتری.pdf