وبلاگ

مقالات و برنامه های آموزشی و سایر مطالب Drcrm

جستجو

سهم از بازار و “سهم از مشتری”

مقایسه “سهم از بازار” در مقابل “سهم خرید مشتری”، از موضوعات جدید و کاربردی بازاریابی است. سهم از بازار (Market Share) بیان می‌کند که چند درصد محصولات فروخته شده در بازار، مربوط به شرکت شماست ولی سهم خرید مشتری (Share of Wallet)، نشان می‌دهد که شما چه بخشی از سبد خرید هر مشتری در آن محصول را به خود اختصاص داده‌اید.

سهم از مشتری

سهم خرید مشتری با میزان وفاداری او به برند و محصول، رابطه مستقیم دارد. مشتری ممکن است از برند شما راضی باشد و محصول‌تان را با خوشحالی به دیگران پیشنهاد بدهد؛ در این صورت سهم شما از خرید این مشتری، چیزی حدود 100% است، بدین معنی که مشتری در موقع نیاز به محصول، بدون این که به برند دیگری فکر کند، مسقیما محصول شما را خریداری می‌کند. حالا هر چقدر مشتری در هنگام خرید به گزینه‌های دیگر فکر کند و یا در کنار محصول شما، محصولات رقبایتان را خریداری نماید، سهم شما از این مشتری پایین‌تر می‌آید.

این شاخص نشان می‌دهد که چگونه مشتری پول خود را بین شما و رقبایتان تقسیم‌ می‌کند. افزایش سهم از مشتریان باعث می‌شود که آن‌ها مشتریان جدید برایتان معرفی کنند و سهم از بازار شما را هم افزایش دهند.

 

نوشته:‌ مجید برقی

کانال تلگرام: https://telegram.me/DrCRM

برچسب ها

این مقاله را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
برای دیدن نوشته هایی که دنبال آن هستید تایپ کنید.

فرم درخواست همکاری

فرم همکاری با ما

"*" indicates required fields

لطفا فرم زیر جهت درخواست همکاری با DrCrm تکمیل نمایید

فرم پیش ثبت نام کارگاه آموزشی

فرم ثبت نام کارگاه آموزشی

"*" indicates required fields

لطفا اطلاعات تماس و کارگاه مورد نظرتان را وارد فرمایید تا همکاران ما در اسرع وقت با شما تماس بگیرند

فرم دریافت خدمات

فرم درخواست مشاوره

"*" indicates required fields

لطفا اطلاعات تماس و موضوع نیازمندی را وارد فرمایید تا همکاران ما در اسرع وقت با شما تماس بگیرند.