وبلاگ
سپردن کنترل برند به دست مشتریان
تیم لبرکت (Tim Leberecht) مدیر بازاریابی شرکت NBBJ، یکی از شرکتهای فعال در زمینه طراحی و معماری در سطح جهان است؛ ایدههای نوآورانه او باعث بهبود فرآیند کاری در محیط اداری، در چند برند مطرح همچون موارد زیر شده است:
برند Reebok : یکی از شرکتهای مطرح در زمینه تولید لوازم و تجهیزات ورزشی در سطح بینالملل
برند Starbucks : بزرگترین کافی شاپ زنجیرهای جهان با بیش از ۲۰۷۳۷ شعبه در سرتاسر دنیا
برند Telenor : یکی از بزرگترین اپراتورهای تلفن همراه جهان با بیش از ۲۰۳ میلیون نفر مشترک
“لبرکت” معتقد است شرکتها کنترل خود را بر کارکنان و مشتریانشان از دست میدهند و این یک علامت خطر برای ادامه حیات آنها است؛ جنبشهایی مانند وال استریت، گواه همین مساله در شرکتها است. وی در کلیپ زیر، به ارائه راهکارهایی جهت کم کردن کنترل روی نام تجاری شرکتها میپردازد؛ به نحوی که کنترل ارزش نام تجاری شرکت را به مشتریان میسپارند.
در طراحی یک سیستم مدیریت ارتباط با مشتری، ملاحظات فرهنگی و فرآیندی بسیاری وجود دارد که عدم توجه به هر کدام میتواند باعث پایین آمدن کارایی یا اثربخشی سازمان شود.
?
جمعآوری و تدوین: محمد تیموری
گروه مدیریت ارتباط با مشتری
کانال تلگرام: https://telegram.me/DrCRM