وبلاگ

مقالات و برنامه های آموزشی و سایر مطالب Drcrm

جستجو

فرآیند مذاکره در قالب مراکز تماس

مذاکره، فرآیندی برای دست‌یابی به توافق مشترک است. تبادل امتیازات در مذاکره بسیار مهم است، پس قطعا در هنگام مذاکره با مشتری باید به این تبادل امتیازات در هر لحظه بیاندیشیم. چه در حال بازاریابی تلفنی هستیم و چه قصد آرام کردن یک مشتری عصبانی  را داریم، به یاد داشته باشیم این جملات ماست که مذاکره فیمابین را شکل می‌دهد. در ابتدا باید فرض کنیم که فرد مور نظر، اصلا به یک مذاکره برد – برد در آن حالت نیازی احساس نمی‌کند ،چرا که فقط به موقعیت خودش می‌اندیشد و کاری به برد شما ندارد.

ضمنا احتمال آن که به فرآیند، ابزارها و تکنیک‌های مذاکره آشنا نباشد نیز وجود دارد، پس تمامی فرآیند مذاکره از ایجاد، هدایت و اتمام آن به شکل مطلوب، برعهده کارشناس مرکز تماس خواهد بود.

مرکز تماس

در هنگام بازاریابی تلفنی، به نکات زیر توجه داشته باشید:

✅ با شناسایی حدودی مشتری (از طریق گروه‌بندی اطلاعات لیست تماس خود) ازقبل، احتمال تشخیص خواسته‌های او را دوچندان کنید. این که مشتری ما مرد است یا زن، چه حدود سنی دارد، در کجای شهر زندگی می‌کند، آیا متاهل است یا مجرد و…. همه این‌ها در شناخت خواسته‌های او، بهطور حدودی به شما کمک می‌کند.

✅ نیازهای او را اولویت‌بندی کنید. قطعا یک خانم متاهل، موارد مربوط به سلامت خود و خانواده‌اش برایش در اولویت قرار دارد، و همین‌طور یک دانش آموز دبیرستانی، لباس‌های خاص سن خود و علاقه‌مندی‌های مربوط به این دوره را می‌طلبد.

✅ نیازهایش را برای او توضیح دهید. با توضیحات‌تان، مشتری را درگیر نیاز به محصول یا خدمات مورد بازاریابی نمایید. همیشه در این مواقع تصور کنید، چنانچه به چیزی نیاز داشته باشید، چگونه این نیاز را باید لمس کنید. این شما هستید که کالا یا خدمت مورد بازاریابی را می‌شناسید، پس باید بتوانید آن را با نیاز فرد مورد نظر منطبق کرده و کاملا برایش موضوع را روشن کنید.

✅ در این مرحله باید بتوانید در خصوص مطلب مورد مذاکره و درخواستت‌ان با مشتری به توافق برسید. به خاطر داشته باشید که پافشاری بدون هدف، تنها شما را از این توافق دور می‌کند. در تمام مدت مذاکره در نظر داشته باشید که، این یک گفتگوی برد، برد است .

? نوشته: فرخ لقا جلالی

⚜ گروه مدیریت ارتباط با مشتری

برچسب ها

این مقاله را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
برای دیدن نوشته هایی که دنبال آن هستید تایپ کنید.

فرم درخواست همکاری

فرم همکاری با ما

"*" indicates required fields

لطفا فرم زیر جهت درخواست همکاری با DrCrm تکمیل نمایید

فرم پیش ثبت نام کارگاه آموزشی

فرم ثبت نام کارگاه آموزشی

"*" indicates required fields

لطفا اطلاعات تماس و کارگاه مورد نظرتان را وارد فرمایید تا همکاران ما در اسرع وقت با شما تماس بگیرند

فرم دریافت خدمات

فرم درخواست مشاوره

"*" indicates required fields

لطفا اطلاعات تماس و موضوع نیازمندی را وارد فرمایید تا همکاران ما در اسرع وقت با شما تماس بگیرند.