مقالات و برنامه های آموزشی و سایر مطالب Drcrm

جستجو

Microsoft Power BI در CRM

به کار گیری ابزارهای هوش تجاری (Business Intelligence) یا BI، از روندهایی است که سازمان‌های پیشرو به سرعت در حال پیاده‌سازی آن هستند. اتصال سیستم‌های گزارش‌‌گیری آنلاین به پایگاه‌‌های اطلاعاتی سازمان، این امکان را فراهم می‌سازند که مدیران بتوانند در هر لحظه، شاخص‌های کلیدی عملکرد (KPI) سازمان را پایش کنند و تمامی‌ آن‌ها را به صورت یکپارچه در داشبورد مدیریتی مشاهده نمایند.

شرکت مایکروسافت ابزار Microsoft Power BI را برای تهیه داشبورد مدیریتی آنلاین از پایگاه داده Microsoft Dynamics CRM معرفی کرده است. یکی از مشکلات کسانی که با مایکروسافت CRM کار می‌کردند، این بود که داده‌ها را به اکسل خروجی می‌گرفتند و پردازش داده‌ها، سفارشی‌سازی گزارش‌ها و رسم نمودار را در محیط اکسل انجام می‌دادند.

Microsoft Power BI

ابزار جدید Power BI به طور مستقیم به پایگاه داده مایکروسافت CRM متصل می‌شود و این مراحل طولانی را حذف کرده است.

این ابزار، داده‌های سازمان را به گراف‌ها و گزارش‌های ارزشمندی تبدیل می‌کند که می‌تواند مدیران را بر روی داده‌ها و روندهای حیاتی متمرکز کند. جداول و نمودارهای این داشبورد مدیریتی بر روی رایانه، تبلت و تلفن‌های هوشمند نمایش داده می‌شود. خروجی‌های این نرم‌افزار، علاوه بر نمایش در محیط وب، این قابلیت را دارد که به اپلیکیشن‌ها هم ارسال شود.

اتصال پکیج Power BI به Microsoft CRM این امکان را به مدیران می‌دهد که درک بهتری از داده‌های مشتریان داشته باشند و شاخص‌های کلیدی،‌ فرصت‌های فروش، مشتریان ارزشمند، پروژه‌های جاری و… را به خوبی شناسایی کنند.

پی‌نوشت:

– بخشی از گزارش‌های تحلیلی نظرسنجی مخاطبان کانال تلگرام، توسط Microsoft Power BI تهیه شده بود.

نوشته: مجید برقی

گروه مدیریت ارتباط با مشتری

telegram

کانال تلگرام: https://telegram.me/DrCRM

برچسب ها

این مقاله را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *