تبلیغات دیجیتال به شکل خارق‌العاده‌ای در حال تغییر است. موسسه PWC پیش‌بینی کرده است که سرمایه‌گذاری بر روی تبلیغات دیجیتال، از 135 میلیارد دلار در سال 2014 به 240 میلیارد دلار در سال 2019 خواهد رسید و سالانه بیش از 12% رشد خواهد داشت. در سه ماهه سوم سال 2015 این صنعت، رکورد درآمدی بالغ بر 15 میلیارد دلار را ثبت کرد که نسبت به سه ماهه مشابه سال قبل خود، 23% افزایش داشت.

گزارش روند تبلیغات دیجیتال 1

 

 

موسسه مگنا پیش‌بینی کرده که در سال 2016 تبلیغات دیجیتال برای اولین بار از تبلیغات تلویزیونی پیش خواهد افتاد. برای آگاهی از سرعت این روند، خوب است بدانید که سال گذشته موسسه مگنا پیش‌بینی کرده‌ بود که این اتفاق در سال 2017 خواهد افتاد ولی شتاب رشد، این حرکت را سریع‌تر کرده است.

 

 

گزارش روند تبلیغات دیجیتال 2

آمارها نشان می‌دهد که در سال 2015 برای اولین بار تبلیغات بر روی گوشی‌های هوشمند، از تبلیغات بر روی رایانه‌ها بیشتر شد. این مساله به خاطر این است که کابران به طور متوسط بیش از سه ساعت در روز با گوشی‌هایشان کار می‌کنند. پیش‌بینی می شود نسبت تبلیغات موبایلی به تبلیغات رایانه‌ای از 63% در سال 2016 به 70% در سال 2019 برسد. روندها نشان می‌دهد که درآمد فیس‌بوک از کاربران موبایلی در سال 2016 به 6.3 میلیارد دلار برسد که این رقم، سه برابر درآمد گوگل از کاربران موبایلی است.

 

 

گزارش روند تبلیغات دیجیتال 3

 

 

پیش‌بینی بعدی در زمینه تبلیغات ایجاد شده توسط سیستم‌های پیشنهاد دهنده هوشمند است که با توجه به سوابق خرید قبلی و جریان کلیک بازدیدکنندگان، با استفاده از تکنیک‌های داده‌کاوی، اقدام به تبلیغات هدفمند می‌کنند. تحقیقات نشان می‌دهد که تا سال 2016 حدود 67% از تبلیغات به وسیله سیستم‌های پیشنهاد دهنده و به صورت سفارشی‌سازی‌شده انجام خواهد شد و 9.3 میلیارد دلار درآمد از تبلیغات انجام شده بر روی گوشی‌های هوشمند به همراه خواهد داشت.

 

گزارش روند تبلیغات دیجیتال 4

جالب‌ترین بخش تحقیق این‌جاست که نشان می‌دهد بالاترین اثربخشی تبلیغات برای زمانی است که به صورت چندکاناله و بر مبنای داده‌های CRM، به صورت سفارشی‌سازی شده برای مشتریان ارسال شود و سفر مشتری را از طریق یکی از این کانال‌ها آغاز کند. تبلیغات عمومی برای افراد ناشناس، اثربخشی لازم را به همراه نخواهد داشت.

 

 

 

جمع‌آوری و تدوین: مجید برقی

گروه مدیریت ارتباط با مشتری

telegram

کانال تلگرام: https://telegram.me/DrCRM