یکی از بیشترین سوالاتی که با آن برخورد کردم این بوده که چه پستی باید در شبکه های اجتماعی منتشر کرد؟ این موضوع شاید دغدغه بسیاری از کسب و کارها باشه. به صورت کوتاه باید عرض کنم انواع پست در شبکه های اجتماعی به چهار تیپ از لحاظ موضوعی تقسیم بندی می‌‌شه، البته این تقسیم بندی بر مبنای تجربه و مطالعات شخصی بنده بوده و شاید همکارانم این تقسیم بندی رو به نوعی دیگه انجام بدن:

 

۱-  پست‌های آموزشی و اطلاع رسانی  (Educational & Informational Post)

۲- پست‌های سوالی  (Question Form Post)

۳- پست‌های جالب و بامزه   (Funny Post)

۴- پست‌های تبلیغاتی  (Promotional Post)

شبکه های اجتماعی

 

یک قانون نانوشته در شبکه های اجتماعی وجود داره و آن اینکه بسیاری از مخاطبان، پست‌های تبلیغاتی که به صورت مستقیم به تبلیغ خدمات و محصولات شرکتها می‌پردازد رو دوست ندارند. به همین دلیل اکثر صاحب نظران میزان انتشار این پست ها رو ۸۰ به ۲۰ در نظر می‌گیرن، یعنی از هر ۱۰ پست فقط ۲ تا پست تبلیغاتی از خودتون یا محصولات و خدماتتون منتشر کنید. البته با توجه به فضای فرهنگی حاکم بر ایران به اعتقاد بنده می‌تونه در ایران حتی ۹۰ به ۱۰ هم باشه.

 

در خصوص پست‌های بامزه و جالب هم باید عرض کنم در انتشار این نوع از پست‌ها باید بسیار محتاط باشید که به برند شخصی و شرکتی شما لطمه‌ای وارد نشه و نوع مطلب طنز شما خیلی دور از فضای کاری و حرفه ای شما نباشه. در حقیقت بهتر هست در صورت امکان با استفاده از مفاهیم و موضوعات مرتبط و نزدیک به کسب و کار خودتون کمی شوخی کنید و مطالب جالب منتشر کنید.

 

بیشترین تعداد پست‌های شما بهتر هست از نوع پست‌های آموزشی و اطلاع رسانی در خصوص صنعت کاریتون باشه. با این گونه پست‌ها شما به نوعی در حوزه کاریتون به عنوان متخصص شناخته خواهید شد.

 

نوشته: امیر حسین کلهر

گروه مدیریت ارتباط با مشتری